مخالفت صریح روسیه با واگذاری کرسی سوریه در سازمان ملل

مخالفت صریح روسیه با واگذاری کرسی سوریه در سازمان ملل
شنبه 10 فروردين 1392 - 08:34

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، ضمن هشدار دربارۀ هرگونه تلاش برای واگذاری کرسی سوریه در سازمان ملل به مخالفان سوری مشابه آنچه در اتحادیه عرب انجام شد از مخالفت قوی مسکو با این تلاش ها خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ویتالی چورکین اعلام کرد: روسیه با جدیت با هرگونه تلاش برای واگذاری کرسی سوریه در سازمان ملل متحد به مخالفان سوری برخورد می کند.
وی افزود: سازمان ملل متحد یک سازمان بین المللی است و نمی توان کرسی این سازمان را به گروه های مخالفی که از مشروعیت برخوردار نیستند، اعطا کرد و ما با جدیت با آن مقابله خواهیم کرد.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تصریح کرد: بیشتر کشورهای عضو سازمان ملل متحد به مسئولیت خود آگاه هستند و احترام این نهاد بین المللی را حفظ می کنند و به نظر من آنها به خوبی این موضوع را درک می کنند که اگر چنین اتفاقی رخ دهد، به جایگاه سازمان های جهانی لطمه وارد می شود.
چورکین ضمن هشدار به کشورهایی که از اعطای کرسی سوریه در سازمان ملل به مخالفان حمایت می کنند، افزود: اعضای شورای امنیت هنگام بررسی اوضاع کشور مالی بر ضرورت برگزاری انتخابات تاکید کردند، اما در سوریه متاسفانه خط مشی دیگری را دنبال می کنند و این خط مشی برای روابط بین الملل خطرناک است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها