اسرائیل : خطر "سوریه" تا 20 سال برطرف شد

اسرائیل : خطر
دوشنبه 12 فروردين 1392 - 12:22

به گفتۀ منابع صهیونیستی، خطری که از جانب سوریه اسرائیل را تهدید می کرد، دیگر وجود ندارد و اسرائیل تا 20 سال آینده از طرف سوریه با خطری مواجه نخواهد بود، زیرا درگیری های سوریه سرانجام منجر به تقسیم این کشور به 3 کشور کوچک خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، رادیو ارتش اسرائیل به نقل از منابع امنیتی این رژیم اعلام کرد: خطری در بیست سال آینده متوجه اسرائیل نخواهد بود، زیرا تردیدی در تقسیم سوریه به سه کشور کوچک وجود ندارد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی افزود : ارزیابی ها و برآورد های اطلاعاتی نشان می دهد که مناطق کُردنشین، دروزی نشین، علوی نشین و سنی نشین در سوریه تشکیل خواهد شد و این در حالی است که کنترل نظام حاکم این کشور بر مناطق سنی نشین و مناطق سکونت دیگر اقلیت ها در حال کاهش است.

به گفته این منبع صهیونیستی، سرویس های امنیتی اسرائیل با مقامات عالی رتبه تعدادی از کشورهای منطقه از جمله ترکیه برای جلوگیری از متشنج شدن وضعیت مرزها در بلندیهای جولان در تماس هستند و سوریه در بیست سال آینده هیچ خطر جدّی برای امنیت اسرائیل ایجاد نخواهد کرد و اسرائیل هم اکنون تلاش خود را فقط بر خطر "حزب الله لبنان" متمرکز کرده است.

این رادیو افزود: گروه های معارض مختلف سوری پیام های متعددی را به تل آویو فرستاده اند و در این پیام ها به مقامات تل آویو درباره همکاری خود با اسرائیل در آینده اطمینان داده اند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها