عربستانی ها در اینترنت باید کارت شناسایی ارائه کنند

عربستانی ها در اینترنت باید کارت شناسایی ارائه کنند
دوشنبه 12 فروردين 1392 - 12:29

العالم - تصمیم جدید دولت عربستان سعودی ممکن است به زودی به فعالیت شبکه های اجتماعی در این کشور پایان دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آل سعود در پی تداوم سیاست های پیگیری فعالان سیاسی - حقوقی در فضای مجازی و جاسوسی از حریم خصوصی کاربران ممکن است از دسترسی کاربران به توئیترجلوگیری کند.

توئیتر یکی از ابزارهای انقلابیون برای گسترش صدای اعتراض مردم این کشور به شمار می رود.

عربستان سعودی خواستار محدود شدن کاربران "ناشناس" در شبکه های اجتماعی شده و توئیتر را تهدید کرده در صورتی که این شرکت نتواند اهراز هویت کاربرانش را در عربستان ممکن کند، از فعالیت آن جلوگیری خواهد کرد.

عربستان، اجبار کاربران شبکه های اجتماعی به ارائه اسناد شناسایی رسمی در حساب های خود در اینترنت را خواستار شده است.

به گزارش پایگاه «البوابه»، وزارت ارتباطات آل سعود هفته گذشته شرکت های اسکایپ، واتس آپس و وایبر را نیز تهدید کرده بود که اگر نتوانند هویت کاربرانشان را اهراز کنند، مسدود خواهند شد.

کارشناسان، درخواست دولت عربستان را نقض آشکار حریم خصوصی افراد دانسته اند.

سیاست دولت عربستان که علاوه بر نظارت، سانسور و فیلترینگ فضای مجازی، رسما جاسوسی از کاربران را هدف قرار داده است، با فتوای مفتی اعظم این کشور همراه شده است؛ شیخ "عبدالعزیز آل شیخ" کاربران توئیتر را " دلقک هایی که به مکالمات پوچ و احمقانه" مشغولند، تشبیه کرده است.

وزارت ارتباطات عربستان از شبکه های اجتماعی خواسته در حساب های کاربران، شماره شناسایی کاربر و شماره تلفن معتبر را بگنجانند تا برای این وزارتخانه هویت اصلی فرد قابل شناسایی باشد.

در عربستان سعودی استفاده از توئیتر و بحث های مذهبی سیاسی در آن بسیار رایج است، زیرا اکثر مردم این کشور از داشتن چنین فضایی در جامعه برای پیگیری بحث های سیاسی-اجتماعی محرومند.

پربیننده ترین خبرها