"ارتش سوریه زمام امور را در دست دارد"

شنبه 17 فروردين 1392 - 18:49

العالم، دمشق- یک افسر بازنشسته ارتش سوریه گفت: سوریه خطرناک ترین مراحل بحران را پشت سر گذاشته و ارتش از یک سال پیش تاکنون موفقیت های روزافزون کسب کرده است.

"ترکی حسن" در مصاحبه با شبکه خبری العالم با اشاره به پیشروی قدرتمندانه ارتش، گفت: درگیری های مسلحانه ماه مبارک رمضان گذشته در اطراف بیمارستان رازی و مناطق کفرسوسه، اللوان، المیدان، الزاهره و القابون دمشق به وقوع پیوست، اما دمشق هم اکنون آرام و امن است و تنها چند منطقه پایتخت مورد اصابت گلوله های خمپاره قرار گرفته است.

افسر بازنشسته ارتش سوریه درباره آخرین تحولات میدانی سوریه، گفت: ارتش در شُرُف بازپس گیری منطقه داریا است و قبلاً منطقه سیده سکینه را از افراد مسلح پاکسازی کرد. همچنین ارتش در منطقه ناآرام "جوبر" نیز پیشروی کرده و بخش هائی از این منطقه را بازپس گرفته است، همچنین تعدادی بمب را در پایانه های مسافربری و اطراف مسجد جامع این شهر خنثی کرد و توانست در منطقه ناآرام "برجا" نیز اماکنی را که افراد مسلح از آنجا گلوله های خمپاره شلیک می کنند، شناسائی کند و این اماکن را زیر آتش بگیرد.

حسن افزود: گروه های مسلح تهدید می کنند که به دمشق حمله خواهند کرد و مدعی هستند که تا تابستان امسال دمشق را به تصرف خود درخواهند آورد، در حالی که این ادعاها در دو سال گذشته بسیار تکرار گردیده، اما  عملی نشده است.
وی ادامه داد: ارتش کنترل کامل بسیاری از مناطق را در دست دارد و برای کنترل مناطقی دیگر تلاش می کند و در مقایسه با سال گذشته موفقیت های زیادی را کسب کرده است.
افسر بازنشسته ارتش سوریه افزود: مناطق داریا ، جوبر و برزه در دمشق به زودی بازپس گرفته و از افراد مسلح پاکسازی خواهند شد.
حسن در پایان تصریح کرد: بسیاری از کشورهای عربی و دیگر کشورها از جمله ترکیه تروریست ها را به سوریه اعزام می کنند و از آنها حمایت مالی، تسلیحاتی و رسانه ای می کنند؛ از سوی دیگر مبلّغان درباری هم با صدور فتواهای فتنه انگیز اقدامات تروریست ها را توجیه می کنند، آمریکا هم نقش سرکردگی این گروه از کشورها را به عهده دارد.
 22:43.5

پربیننده ترین خبرها