دستاورد گفتگوهاي ملي يمن

دستاورد گفتگوهاي ملي يمن
شنبه 17 فروردين 1392 - 19:44

العالم، صنعا ـ يك نماينده پارلمان یمن معتقد است که گفتگوهای ملی این کشور توانست گروه های درگیر را بر سر یک میز گرد هم آورَد و این یک دستاورد بسیار مهم است.

"عبدالكريم جدبان" در گفت و گو با شبكه خبري العالم، آغاز گفتگوهای ملی را یک دستاورد و تحول مهم ارزیابی کرد و گفت: گفتگوي ملي که از ماه گذشته آغاز شده، توانست با گردهم آوردن گروه هاي سياسي و قبيله اي، بسياري از اشكالات و موانع را رفع کند و نشستن گروه هاي درگير بر سر ميز مذاكره و روبه روي هم، خود يك دستاور به شمار مي آيد و اقدامي بس مهم است.

نماينده صعده در پارلمان يمن با اشاره به تلاش براي ترور شيخ "عبدالواحد ابوراس" يكي از رهبران جماعت انصار الله ( گروه حوثي) و کشته شدن 3 تن از همراهانش افزود: ما در خصوص آينده گفتگوها از برخي طرف ها هراس داريم، زيرا آنها خواهان موفقيت گفتگوها نيستند.

اين نماينده يمني اظهار داشت: بسياري از احزاب مانند حزب كنگره ملي حاكم و حزب الاصلاح و برخي شخصيتهاي مستقل، نمايندگاني به گفتگوهای صعده فرستاند که در واقع شخصيتهاي مذاكره كننده نبودند، بلكه شخصيتهاي سلفي و برخي رهبران ديني حزب الاصلاح بودند كه به مواضع خود عليه جماعت انصار الله شهرت دارند.

جدبان با اشاره به مخالفت حوثي ها با ابتكار شوراي همكاري خليج فارس، گفت: حوثی ها با وجود اینکه بارها مورد حمله قرار گرفتند و رهبرانشان در معرض ترور قرار گرفتند، اما براي خروج از بحران فعلي به گفتگوها روي آوردند اما برخی خواستار خارج کردن حوثی ها از مذاکرات هستند.

وي با تاکید بر اهمیت مساله صعده و جنوب، گفت: جماعت انصار الله از رياست گروه مذاكره كننده به نفع "نبيله زبير" يك شخصيت مستقل كناره گرفت؛ حوثيها اين شخصيت را از قبل نمي شناختند و وی به جماعت انصار الله وابسته نيست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها