مسیحیان مصر از تبعیض رنج می‌برند

مسیحیان مصر از تبعیض رنج می‌برند
چهارشنبه 21 فروردين 1392 - 14:28

رئيس شوراي مشورتي حزب تمجع مصر گفت: ده ها شبكه ماهواره اي كه كسي نمي داند حاميان مالي آنها چه كساني هستند، مسلمانان و مسيحيان مصر را عليه يكديگر تحريك مي كنند.

رفعت سعيد روز چهارشنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: همه حكومت ها از بيش از 60 سال پيش تا کنون در خصوص تدوين قانوني منطقي براي احداث اماكن عبادي كه مساوات و برابري در احداث كليسا و مساجد را تضمين كنند، شكست خورده اند.

به گفته رئيس شوراي مشورتي حزب تمجع مصر، چند ميليون شهروند مسيحي از نبود مساوات و برابري در مصر رنج می برند.

در جریان درگیری‌های روز یکشنبه (18فروردین ماه 1392) در اطراف کلیسایی در منطقه العباسیه قاهره، یک نفر کشته و حدود 66 نفر زخمی شدند. این درگیری‌ها هنگام تشییع 4 قبطی صورت گرفت که در درگیری‌های سابق در منطقه "الخصوص" استان "القلیوبیه" (نزدیک قاهره) کشته شده بودند.

سعيد در ادامه با اعتراض به واگذاری مشاغل به اعضاي گروه حاکم اخوان المسلمين گفت: اين اقدام علاوه بر مصری های مسیحی، حتی مسلمانان مصر را هم كه به اخوان المسلمين وابسته نيستند، به حاشيه مي راند.

وي افزود: جماعت اخوان المسلمين مصر تلاش مي كند كه به امنيت مصر وثبات آن از طريق سرپوش گذاشتن بر جنايات در كشور ضربه بزند.

اين سياستمدار مصری گفت: گروه اخوان المسلمين در صدد ارعاب مصري ها است و دولت اخواني کوشش مي كند كه دستگاه قضايي را ويران کند و دادگاه قانون اساسي را در تنگنا و محاصره قرار دهد.
Foad-9-18:50

پربیننده ترین خبرها