مفتی تونس: از هرج و مرج فتواها نجاتمان دهید!

مفتی تونس: از هرج و مرج فتواها نجاتمان دهید!
جمعه 23 فروردين 1392 - 12:59

مفتی تونس، از رسانه های این کشور خواست با پخش و انتشار فتواهای رسمی و تأییدشده، جامعه تونس را از شر "هرج و مرج فتواها" نجات دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "عثمان بطیخ" مفتی تونس، روز پنج شنبه از شبکه های تلویزیونی تونسی خواست برنامه هایی هفتگی برای ارائه فتواهای رسمی تونسی در نظر بگیرند تا جامعه از شر هرج و مرج فتواهایی که شبکه های ماهواره ای عربی پخش می کنند، در امان بماند.

مفتی تونس پیشنهاد کرد که پخش این برنامه ها از تلویزیون های رسمی این کشور - که شامل دو شبکه ماهواره ای است- آغاز شود.

بطیخ در گفت و گو با رادیو "شمس اف.ام" گفت: ما خواهان مصون سازی جامعه از هرج و مرج فتواها هستیم تا در زمینه شرعی وحدت کلمه و دیدگاه به وجود آید و زمینه های اختلاف از بین برود.

وی با یادآوری فتواهایی نظیر "شیردادن به بزرگسال" و دیگر فتواهای عجیب و ساختارشکن، آن ها را فتواهایی بیهوده دانست که نمی تواند از انسانی عاقل و آگاه به شریعت اسلامی صادر شده باشد.

بطیخ خاطر نشان کرد که این گونه فتواهای اغراق آمیز که سرشار از دشمنی با زن و خصومت با مخالفان است، به بروز ناهنجاری در اندیشه و رفتار جامعه منجر می شود.

مفتی تونس همچنین از جمعیت های اسلامی تونس به سبب دعوت از برخی بیگانگان که افکار عجیبی در سر دارند، انتقاد کرد.

این جمعیت ها به دریافت اموالی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای تغییر رویکردهای جامعه تونس متهم هستند و تلاش دارند وهابیگری را به جای تفکر سنی میانه رو و مذهب مالکی در این کشور جایگزین کنند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها