حزب الله در درگيري هاي سوريه حضور ندارد

حزب الله در درگيري هاي سوريه حضور ندارد
چهارشنبه 4 ارديبهشت 1392 - 14:50

يك مسئول لبناني هرگونه مشاركت حزب الله در مقابله با عناصر مسلح در سوریه را کذب و بی اساس دانست و گفت: لبناني ها با سوري ها نمي جنگند، بلكه با حملات تروریست های خارجي حاضر در سوریه به لبنان مقابله می کنند.

حسن زعيتر شهردار القصر (از روستاهاي منطقه هرمل) روز چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم تصريح كرد: تقريبا از يكسال پيش حملاتي به لبناني ها - به ويژه در روستاهاي مرزي بين سوريه و لبنان- صورت مي گيرد كه عامل اين حملات سوري ها نيستند، بلكه عناصر مسلح نفوذی از خارج به لبناني ها حمله مي كنند.

زعيتر افزود: مهاجمان خارجي قصد دارند دامنه درگيري را گسترش دهند و لبناني ها را به ويژه در مناطق شيعه نشين وارد درگيري كنند.

وي هرگونه مشاركت حزب الله در مبارزه با افراد مسلح در منطقه حومه القصير سوريه را تكذيب و تاكيد كرد كه در اين مناطق لبناني ها سكونت دارند و برخي از آنها با اعمال فشار افراد مسلح از اين منطقه مهاجرت كرده اند.

زعيتر اظهار داشت: آن دسته از لبناني هايي كه در اين منطقه باقي مانده اند از خانه ها و زمين هاي خود خارج نمي شوند و حتي برخي از آنها نيز لوازم خانه خود را براي خريد سلاح فروخته اند تا از خودشان دفاع كنند و اين اقدام به علت ناتواني دولت لبنان در دفاع از آنها صورت مي گيرد.

شهردار القصر تصريح كرد كه كودكان، سالخوردگان و زنان به خاك لبنان منتقل شده اند، اما مردان و جوانان براي دفاع از خانه و كاشانه خود در اين منطقه باقي مانده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها