النهار:

مبلغ سلفی لبنانی، عامل اصلی انفجار بوستون

مبلغ سلفی لبنانی، عامل اصلی انفجار بوستون
چهارشنبه 4 ارديبهشت 1392 - 19:34

شیخ "عمر بکری فستق"، شیخ سلفی سوری الاصل که از سال 2005 تاکنون با حمایت خاندان حریری در طرابلس به سر می برد، گفت: "فایز النشار"، مبلغ لبنانی که از سوی رسانه های آمریکا و جهان به عنوان عامل پشت پرده انفجار بوستون معرفی شده، از اهالی منطقه ضنیه در شمال لبنان است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نشریه "النهار" به نقل از فستق نوشت: النشار در اصل از خانواده ای در منطقه ضنیه در شمال لبنان (طرابلس) بوده و یکی از مبلغان هفتگانه در اروپاست که از جایگاه خاصی در میان اسلامگراهای تندرو با تفکر القاعده برخوردار است.
این روزنامه لبنانی در ادامه با بیان این موضوع که النشار تابعیت استرالیایی دارد و در حد فاصل سال های 2005 و 2007 در لبنان بوده، سپس در انگلیس اقامت گزیده و پس از مدتی انگلیس را به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس و مالزی ترک کرد، نوشت: وی پس از تحصیل در یک موسسه دینی عازم استرالیا شد و هم اکنون امام جماعت نمازگزاران لیورپول در سیدنی است.
گفته می شود که النشار ناظر یک مرکز اسلامی در استرالیاست و به زبان های انگلیسی وعربی تسلط کامل دارد؛ وی خطیبی توانمند است و صدها نوار سخنرانی از او وجود دارد که در بسیاری از این سخنرانی ها چنان تحت تاثیر افکار و اظهارات خود قرار می گیرد که اشک می ریزید و ناله می کند.
فستق می گوید: شیخ فایز شخصی متنفذ و برخوردار از جایگاه ویژه در میان اسلامگرایان تندرو در غرب است و با وجود کم سن سال بودن، مومن، مخلص، دوست داشتنی و معتمد می باشد!!
از سوی دیگر برخی جریان های نزدیک به اسلامگرایان در شمال لبنان به النهار گفتند که النشار یک عالم دینی افراطی (سلفی) است و قبل از رویدادهای اردوگاه نهرالبارد در چند سال پیش لبنان را ترک کرد. وی از سوی دادگاه استرالیا به اموری چون مشارکت هوادارانش در حمله به یک پادگان در سیدنی متهم است.
خاطرنشان می شود که رسانه های غربی، عربی و جهانی، خبرهایی درباره شیخ فایز محمد النشار (38 ساله) مبلغ لبنانی، مبنی بر دست داشتن در شستشوی مغزی "تیمور لنگ" فرد کشته شده انفجار بوستون آمریکا و برادر بازداشت شده اش، "جوهر"، منتشر کردند.
دو برادر چچنی: "تیمور لنگ و جوهر" از متهمان انفجار بوستون آمریکا هستند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها