ترس ميلياردر سعودي از بمب هاي ساعتي!

ترس ميلياردر سعودي از بمب هاي ساعتي!
پنج‌شنبه 12 ارديبهشت 1392 - 10:10

العالم - العالم - ميلياردر معروف سعودي مشكلات بزرگ اجتماعي عربستان را به بمب هاي ساعتي تشبيه كرد كه هر لحظه امكان انفجار و نابودي ساختار سياسي و اجتماعي كشورش را در بردارد.

 به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم شاهزاده " وليد بن طلال " از اعضاي خانواده آل سعود معتقد است كه انفجار جمعيت ، بيكاري ، فقر ، مصرف بي رويه سوخت و نبود منابع متنوع درآمدي پنج بمب ساعتي با امكان انفجار بالقوه است و از مقامهاي كشور خواستار چاره انديشي سريع براي اين مشكلات شد.

طلال در صفحه تويتر خود چالش ها و معضلات اجتماعي عربستان را بر شمرد و بر درمان اين دردها و مشكلات تاكيد كرد.

آمارهاي غير رسمي حاكي است كه60 درصد عربستاني ها زير خط فقر زندگي مي كنند و  20 ميليون نفر از مردم اين كشور اجاره نشين هستند. 

اين درحاليست كه مجلس مشورتي سعودي با استناد به آمارهاي ساليانه وزارت امور اجتماعي عربستان 22 درصد را فقير معرفي كرده و آمار افرادي كه زير خط فقر زندگي مي كنند را سه ميليون نفر مي داند.
عربستان سعودي نزديك به 27 ميليون نفر جمعيت دارد كه 10 ميليون نفر آن مهاجر خارجي هستند.

خاندان سلطنتي آل سعود با بيش از هفت‌هزار شاهزاده داراي 1.4 تريليون دلار سرمايه خالص است، که بسياري از آن‌ها بيشتر وقت و سرمايه هنگفت خود را به خوشگذراني و عيش و نوش صرف مي‌کنند.

شاهزاده الوليد بن‌طلال بين ۳۶ ميلياردر جهان عرب ثروتمندترين آنها معرفي شده که ميزان ثروت او به 19 ميليارد دلار رسيده است.

طلال با ۵۱ سال سن، صاحب چند شركت بزرگ رسانه‌اي و تلفني در اروپا و عربستان است.گروه روتانا یکی از بزرگ‌ترین شرکتهای رسانه‌ای در زمینه موسیقی و سرگرمی در جهان عرب متعلق به ‌طلال است.

این شاهزاده سعودی مانند سایر اعضای آل سعود در شرایطی سنگ فقرای عربستان را به سینه می زند که ولخرجی های او برای خرید مجلل ترین هواپیماها ، کشتی ها و ویلاهای گرانقیمت و هزینه های عیاشی او در اروپا و آمریکا زبانزد خاص و عام است.

پربیننده ترین خبرها