کارشناس نظامی سوری:

اسرائیل تاوان سنگین بازی با آتش را خواهد داد

اسرائیل تاوان سنگین بازی با آتش را خواهد داد
شنبه 21 ارديبهشت 1392 - 13:05

العالم - کارشناس نظامی سوری با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان مبنی بر " باز بودن جبهه جولان"، گفت: اسرائیل باید منتظر روزهای دشواری باشد، چون توافق آتش بس در جولان را نقض کرده و با آتش بازی کرده است.

"تركي الحسن "در گفتگو با شبكه خبري العالم، در واکنش به اظهارات سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان درباره تجاوزگري صهيونيست ها به سوريه و پاسخ راهبردي سوريه در جبهه جولان، گفت: جبهه سوريه از سال 1974 بر اساس توافقاتی که با اعمال نفوذ آمریکا و تحت نظارت سازمان ملل به توافق آتش بس منجر شد، در حالت سکون قرار گرفت و سوریه تاکنون به مدت 4 دهه این توافق را حفظ  کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه به دلیل بستن جبهه مقاومت در جولان، انتقادات فراوانی به سوریه وارد شده و این انتقادات باعث رنج سوری ها گردیده است، گفت: اسرائيل با تجاوزگري های خود به سوريه به اين حالت سکون پايان داد و سوريه حق دارد كه به تجاوزات اسرائیل پاسخ دهد.

 

تحلیلگر نظامی سوری، افزود: نيروهاي حافظ صلح سازمان ملل از چهار دهه پیش بر آتش بس در جولان نظارت مي كنند، اما وقتي یک طرف اين آتش بس را نقض مي کند، طرف ديگر حق دارد به آن پاسخ دهد؛ رهبري سوريه هم اعلام كرده است كه به این تجاوزات پاسخ خواهد داد و پاسخ سوریه "راهبردی" خواهد بود.

 

الحسن، جنگ سوریه با اسرائیل را يك جنگ فرسايشي بلند مدت دانست و گفت: در سايه عدم حضور مصر در جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی پس از پیمان كمپ ديويد و سرگرم بودن سوريه به ناآرامی های داخلی خود، اکنون وقت آن رسيده است كه ملت هاي عرب آنچه را از دست داده اند باز يابند، زيرا "نظام رسمي عربي" ( اتحادیه عرب) در ایفای ماموريت خود ناتوان است و سوريه را از معادله درگيري با رژیم صهیونیستی خارج كرده است.

 

وي افزود: رژیم هاي عرب ادعا می کنند که ارتش هایشان برای مقابله با اسرائیل آماده هستند، اما در حقیقت این رژیم ها هم اکنون در جناح آمریکا و طرح جهاني اخوان المسلمين برای منطقه قرار گرفته اند.

 

تحلیلگر نظامی سوری تاکید کرد که سخنان سيد حسن نصرالله درباره مقاومت مردمي، ركن اساسي خواهد بود و رژيم صهيونيستي با آتش بازي كرده است و بايد نتايج آن را متحمل شود.

18:48.10

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها