به سبب مسدود بودن گذرگاه ها،

گل‌های صادراتی غزه، خوراک حیوانات می‌شود

گل‌های صادراتی غزه، خوراک حیوانات می‌شود
شنبه 21 ارديبهشت 1392 - 14:20

پرورش دهندگان گل و گياه منطقه نوار غزه بار ديگر به خاطر بسته شدن مكرر گذرگاه تجاري اين منطقه مجبور شده اند كه همانند سال هاي گذشته، توليدات خود را براي خوراك دام و احشام اختصاص دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، امسال هم يك بار ديگر پرورش دهندگان گل در نوار غزه، به علت مسدود بودن گذرگاه تجاري غزه از سوي اشغالگران، مجبور شده اند كه به جاي بسته بندي زيباي گل ها براي انتقال آنها به بازارهاي فروش اروپايي، توليدات خود را به محل پرورش دام ها و احشام بفرستند، به اين اميد كه با پايان يافتن فصل صادرات، از زيان هاي بیشتر جلوگيري كنند و دست کم هزینه ای برای دفع زباله های ناشی از پوسیدن گل ها نپردازند.


پرورش دهندگان گل و گياه اكثرا از اهالي مناطق جنوب نوار غزه هستند كه به خاطر وجود خاک مناسب و آب فراوان، در  پرورش گل مشهور است، اما گل کاران امسال نیز همانند گذشته به دامداران و پرورش دهندگان شتر گفته اند كه باز هم فرصت براي به تهیه يك غذاي فاخر و مجاني براي حيواناتشان فراهم شده است، و اين غذاي فاخر همان هزاران تن گل آماده صادرات به اروپاست كه به خاطر بسته بودن گذرگاه تجاري كرم ابوسالم، اميد براي صادرات آنها به كشورهاي اروپايي هر روز كمرنگ تر می شود.

 

این در حالی است که امسال با توجه به این که امید زیادی به رفع محاصره غزه و بازگشایی معابر و گذرگاه ها وجود داشت، پرورش دهندگان گل امیدوار بودند که محصولات خود را پس از مدتها محاصره، در بازارهای هدف به فروش برسانند.

 

"ايمن عوكل" از صادر كنندگان گل و گياه در این باره مي گويد: در نوار غزه مقادير بسيار محدودي گل به فروش مي رسد و تنها اميد براي فروش آنها، صادرات به خارج است.

پربیننده ترین خبرها