19 مجروح بر اثر تیراندازی در آمریکا

19 مجروح بر اثر تیراندازی در آمریکا
دوشنبه 23 ارديبهشت 1392 - 12:49

العالم - تیراندازی چند فرد مسلح در مراسم رژه روز مادر در یکی از شهرهای آمریکا، 19 مجروح در پی داشت.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، هویت افراد مسلح و انگیزه آنها از حمله به مراسم رژه روز مادر در شهر "نیواورلئان" در ایالت "لوئیزیانا" هنوز اعلام نشده است.

مهاجمان به این رژه و تماشاگران که مجموعا در حدود 400 تن بودند حمله کردند. هر ساله مردم نیواورلئان ایالت لوئیزیانا در دومین یکشنبه ماه می روز مادر را جشن می گیرند.

پلیس آمریکا این حمله را " خشونت های خیابانی" عنوان کرده است.

گزارش شده 3 تا 4 تن از مجروحان به اتاق عمل انتقال داده شده اند؛ و جراحات بقیه که دو نفر از آنان 10 ساله هستند وخیم گزارش نشده است.

حدود یک ماه قبل انفجار دو بمب در جریان مسابقه دوی ماراتن "بوستون" 3 کشته و بیش از 260 مجروح برجا گذاشت.

در اکتبر گذشته نیز در حادثه ای دیگر که آنهم تروریستی نبود، یک جوان مبتلا به مشکلات روانی مدرسه ابتدایی سندی هوک در شهر نیو تاون ایالت کنتیکت را به رگبار بست، که در آن 20 کودک و 6 کارمند مدرسه کشته شدند.

در حادثه نیواورلئان پلیس به دنبال 3 مظنونی است که پس از تیراندازی به سرعت از محل گریختند؛ گزارش شده یکی از مظنونان زخمی شده است و پلیس جستجوی خانه به خانه را آغاز کرده است.

پلیس نیواورلئان با دعوت از شهروندان برای همکاری، در مقابل هر اطلاعاتی که به بازداشت و یا محکومیت مظنونان منتهی شود، جایزه ای بین 2500 تا 10000 دلار تعیین کرده است.

با وجود ادامه خشونت های مسلحانه در آمریکا، مسئولان این کشور از تصویب هر قانونی برای ممنوعیت یا محدودیت سلاح گرم خودداری می کنند، زیرا کارخانه های تسلیحاتی با سود هنگفت خود حامی جریان سیاسی آمریکا هستند.

در قانون اساسی آمریکا تأکید شده که داشتن سلاح گرم از حقوق شهروندی است!.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها