انتقاد شورای مسلمانان انگلیس از شیعه ستیزی سلفی‌ها

انتقاد شورای مسلمانان انگلیس از شیعه ستیزی سلفی‌ها
دوشنبه 23 ارديبهشت 1392 - 19:16

العالم - شوراي مسلمانان انگليس در بیانیه ای، توزیع اعلامیه هاي با مضامین طایفه گرایانه از سوي گروهي تندرو در خيابان هاي لندن را محكوم و تاكيد كرد: مسلمانان در انگليس يكپارچه علیه اقدامات طايفه گرایانه كه با هدف اختلاف افكني ميان مسلمانان مطرح مي شود، مي ايستند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در بیانیه شوراي مسلمانان انگليس با اشاره به توزیع اعلامیه هايی با مضمون طايفه اي توسط گروهی تندرو به رهبري "انجم شودري" آمده است: رفتار شودري و داعيه داران تبليغ كه براي توزيع پيام هايي حاوی تنفر از شيعيان به خيابان هاي لندن آمدند، مورد قبول نيست.

 شودري مسئولیت گروهک های سلفي مقیم انگلیس همچون گروهک "مسلمانان ضدصليبي" را برعهده دارد كه مقامات انگليسي فعالیت آنان را ممنوع اعلام كرده اند.

 

شوراي مسلمانان انگليس در بیانیه خود هشدار داده كه مقتدرانه در برابر هر شخص و یا گروهی که موجب چنددستگي در جامعه مسلمانان انگلیس شود، می ایستد.

اين شورا همچنین از رسانه هاي انگليسي درخواست کرده كه جانب احتياط را رعايت نموده و از دامن زدن به تنش هايي كه وجود ندارد، خودداري كنند.

 

شوراي مسلمانان انگليس اعلام كرده که شیعیان و اهل تسنن در انگليس متحد و يكپارچه بوده و تاريخ نشان دهنده همكاري آنان است و اين مساله درك مي شود که اوضاع پيچيده خاورميانه و جهان اسلام، ممكن است كه اين پيوند و اتحاد را تهديد كند و برخي طرف ها از خارج جامعه اسلامي، تلاش كنند تا از اين اختلافات براي رسيدن به اهداف خبيث خود بهره برداري كنند.

 

شوراي مسلمانان انگليس از علما و مسئولان و موسسات وابسته به اديان مختلف درخواست کرده كه قاطعانه در برابر دعوت به طايفه گري بايستند و علنا" مخالفت خود را با طايفه گري اعلام نمايند و درعين حال جانب احتياط را رعايت كنند.

اين شورا اعلام می دارد: "متاسفانه شاهد تزلزل مستمر ارزشهاي اسلامي و وحدت اسلامي در كشورهايي مانند سوريه، عراق، بحرين، اندونزي و پاكستان هستيم ".

 

شورای مسلمانان انگلیس ضمن محكوم كردن خشونت هاي طايفه اي در برخي از كشورهاي جهان اسلام، از مسئولان اين كشورها درخواست کرده كه فورا" براي توقف كشتار و ظلم و ستم دراين كشورها وارد عمل شوند.

شوراي اسلامي انگليس بزرگ ترين نهاد حمايت از اسلام در انگليس است كه بيش از 500 سازمان ملي و محلي و منطقه اي و مسجد و مدرسه و انجمن هاي خيريه را تحت حمايت خود دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها