تجمع ضدصهیونیستی در دانشگاه تل آويو؟! + ویدیو

چهارشنبه 25 ارديبهشت 1392 - 23:07

بيروت، العالم – دبير جنبش فتح و سازمان آزاديبخش فلسطين در بيروت گفت: برگزاري مراسم نكبت (سالگرد اشغال فلسطين) در لبنان، سرزمينهاي فلسطيني نشين و حتي دانشگاه تل آويو و محكوميت اشغالگري، نشان مي دهد که فلسطين از آن فلسطينيهاست.

سمير ابوعفش روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم افزود: اشغال فلسطين توسط رژيم صهيونيستي پايه تمام نكبت و بدبختي هاي امت عربي و اسلامي است و تمام آنچه رخ داده به خاطرعدول رژيمهاي عربي از مساله فلسطين به عنوان مساله اصلي است.


ابوعفش ادامه داد: بازگشت به سرزمين اجدادي حق و خواست ملت فلسطين است و اراده ملتها به ياري خداوند متعال پيروز خواهد شد و مردم فلسطين به سرزمينشان بازخواهند گشت.
وي تصريح كرد: تحركات مردمي در فلسطين كه هفته گذشته آغاز شد تا پايان ماه ادامه خواهد يافت، همچنين اين تحركات در لبنان و كشورهاي ميزبان مردم فلسطين نشان مي دهد همه ما يك ملت واحد هستيم.

ابوعفش يادآور شد: مقاومت نظامي، مردمي، اقتصادي و ديپلماتيك بخشي جداناپذير از مقاومت مردم فلسطين در سراسر جهان است.


دهها دانشجوي فلسطيني دانشگاه تل آويو روز گذشته با بر تن كردن لباس سياه و يك دقيقه سكوت، اسامي روستاهاي فلسطين را كه اهالي آن توسط صهيونيستهاي اشغالگر رانده شده اند، قرائت نموده و سرگذشت مردم فلسطين كه سرزمينشان غصب شده است را برای حاضران بيان داشتند. 


صهيونيستهاي تندرو كوشيدند با حمايت نيروهاي امنيتي اسراييل، درگيري ايجاد كنند اما با پايداري دانشجويان فلسطيني اين مراسم تا پايان ادامه يافت.
شماري از يهوديان چپگرا نيز در اين مراسم شركت نموده و حق فلسطينيان را مورد تاكيد قرار دادند.  
MKH-15-17:51
 

پربیننده ترین خبرها