مخالف سوري:حضور ايران در"ژنو 2"تاثير گذار است

مخالف سوري:حضور ايران در
شنبه 28 ارديبهشت 1392 - 14:12

دبيركل جريان مخالف "سوري ها به خاطر دموكراسي" بر لزوم برگزاري كنفرانس "ژنو 2 " با مشاركت ايران تاكيد كرد.

"محمود مرعي" روز شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: برگزاري كنفرانس ژنو 2 در شرايطي كه تا كنون 5 ميليون نفر در سوريه آواره شده اند، امري ضروري است و بايد نتيجه بخش بوده و  امنيت و صلح را براي مردم به ارمغان بياورد.

مرعي تصريح كرد ما خواستار بازگشت آوارگان و توقف خونريزي و كشتار مردم سوريه هستيم و معتقديم كه كنفرانس ژنو 2 مي تواند به راه حل مسالمت آميز در سوريه منجر شود.

وي افزود: روسيه خواستار حضور ايران در كنفرانس ژنو 2 است، و اين خواسته برحقي است زيرا ايران كشور مهمی در منطقه است که می تواند در حل بحران سوریه تأثیرگذار باشد.

دبيركل جريان مخالف "سوري ها به خاطر دموكراسي" اظهار داشت: تهران همچنين در كميته چهارجانبه (ايران ، تركيه ، عربستان و مصر) نقش دارد، و نبايد به مشاركت ايران و هيچ كشور ديگري در كنفرانس ژنو 2 اعتراض كرد.

مرعي تاكيد كرد كه ما خواستار آتش بس، بازگشت مهاجران و نجات سوريه از اين بحران هستيم.

دبيركل جريان "سوري ها به خاطر دموكراسي" خاطرنشان کرد: دشمن صهيونيستي بدون چراغ سبز آمریکا نمي تواند به سوریه تجاوز نظامی کند، اما بعد از شكست سفر اخير بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم اسرائيل به مسكو مشخص شد كه دشمن صهيونيستي ممكن است حماقت كند و به مراكز نظامي و غيرنظامي در سوريه و مقاومت در لبنان حمله كند.

مرعي گفت: حماقت رژيم صهيونيستي در اين خصوص منطقه را وارد جنگ گسترده منطقه اي مي كند و ارتش سوريه نيز بايد به هر گونه تجاوز دشمن صهيونيستي پاسخ دهد.

وي تأکید کرد: دشمن صهيونيستي با چراغ سبز آمريكا به مركز تحقيقات علمي در منطقه جمرايا سوريه حمله كرد و ممكن است اين اقدام تجاوزکارانه تکرار شود.

جامعه بين المللي اين روزها تلاش هاي خود را براي برگزاري كنفرانس بين المللي در ژنو در ماه ژوئن با عنوان ژنو 2 و با مشاركت كشورهاي بزرگ، كشورهاي عربي و دولت سوريه و مخالفان به منظور بررسي راههاي متوقف كردن جنگ و درگيري در سوريه افزايش داده است.

-17-22:52

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها