عضو ائتلاف مالكي:

توطئه های تجزیه طلبانه عراق را تهدید می کند

توطئه های تجزیه طلبانه عراق را تهدید می کند
چهارشنبه 1 خرداد 1392 - 14:38

بغداد (العالم) ـ عضو ائتلاف دولت قانون به ریاست نخست وزير عراق با هشدار درباره توطئه های تجزیه طلبانه، برخي سياستمداران این کشور از جمله رئيس مجلس و نمايندگان فهرست العراقيه را مسؤول بحراني شدن اوضاع امنيتي و سياسي دانست.

"عدنان السراج" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با بيان اين كه اين افراد تلاش هاي مالكي را براي برقراري امنيت و ثبات سياسي مختل مي كنند، اظهار داشت: دولت عراق هم اكنون وارد مرحله مقابله با طرح تجزيه كشور شده است.

عضو ائتلاف مالكي افزود: بحران عراق با برگزاری تحصنهاي مشكوك و كوفتن بر طبل اختلافات طایفه ای و تجزيه طلبانه تشديد شد، زيرا این تحصنها به بستن خيابانها، ربودن شهروندان ، قتل سربازان و حمله به دولت منجر شد.

السراج تأکید کرد: عراق اکنون وارد مرحله مقابله با توطئه های تجزیه طلبانه شده است.

السراج خاطرنشان كرد: نوري مالكي نخست وزيرعراق دلايل و مداركي از دخالت بسياري از نمايندگان مجلس در تشديد بحران امنيتي به ويژه برگزاري تظاهرات و تحصن هاي اخير در اختيار دارد؛ به عنوان نمونه اسامه النجيفي به عنوان رئيس پارلمان نه تنها بي طرف نبود، بلكه با اظهارات فرقه گرایان مشکلات را تشديد كرد .
وي با انتقاد از رئيس مجلس و فهرست العراقيه به دلیل مانع تراشي در برابر نيروهاي امنيتي عراق گفت: تا اين لحظه النجيفي و فهرست العراقيه، از راي اعتماد به رئيس اطلاعات جديد خودداري كرده اند.


Fz-21-20:58

پربیننده ترین خبرها