رشوه صهیونیست ها برای پایمال کردن خون شهید الدره

رشوه صهیونیست ها برای پایمال کردن خون شهید الدره
پنج‌شنبه 2 خرداد 1392 - 12:12

العالم - منابع رژیم صهیونیستی از پرداخت رشوه توسط یک سازمان راستگرای افراطی صهیونیستی برای تهیه گزارش جهت دار در باره موضوع شهادت محمد الدره خبر دادند.

به گزارش  روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم  روز نامه صهیونیستی " هاآرتص  " نوشت : تهیه کننده گزارشی که نقش نیروهای اسرائیلی را در به شهادت رساندن محمد الدره رد کرده وابسته به یک سازمان راستگرای افراطی صهیونیستی است و برای تهیه گزارش از این سازمان وجه مالی دریافت کرده است.

این روزنامه افزود : گزارشی که در ابتدای هفته جاری درباره نحوه شهادت محمد الدره [ نوجوان 12 ساله فلسطینی] منتشر شد، بر خلاف تبیلغات دولت و رسانه های اسرائیلی رسمی نیست و رئیس کمیته تهیه کننده گزارش سابقه همکاری با یک سازمان راستگرای افراطی را دارد.

گزارش مزبور به عنوان " گزارش کمیته حقیقت یاب درباره گزارش شبکه فرانس 2 تلویزیون فرانسه درباره محمد الدره ..." صادر شده است در حالی که این گزارش به هیچ وجه توسط یک کمیته حقیقت یاب تهیه نشده است.

در این گزارش با هدف اصلاح تصویری که از سربازان اسرائیلی به خاطر قتل کودکان فلسطینی در ذهن ها نقش بسته  ادعا شده که بر خلاف گزارش شبکه فرانس 2 محمد الدره با گلوله ارتش اسرائیل کشته نشده است.

وزارت امور راهبردی اعلام کرده که گزارش را یک کمیته وزارتی تهیه کرده و قانون کمیته های حقیقت یاب درباره این کمیته اعمال نشده است.

این در حالی است که در گزارش مورد بحث آمده است: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، به معاون خود و وزیر امور راهبردی وقت موشه یعالون دستور تشکیل کمیته حقیقت یاب دولتی را در سپتامبر 2012 داده است.

با وجود این که گزارش تحت عنوان "کمیته حقیقت یاب رسمی " صادر شده است در متن گزارش ذکر شده است که " گزارش کمیته تحقیق و بررسی دولتی ".

کمیته های حقیقت یاب یا کمیته های تحقیقاتی رسمی باید با دستور کتبی تشکیل و یک قاضی بازنشسته ریاست آن را به عهده گیرد. همچنین لازم است مبنای کار این کمیته قوانین دولتی مربوط باشد و شاهدان احضار شوند و درباره مجازات های قانونی کتمان حقیقت هشدار لازم را دریافت کنند.

کمیته تهیه کننده گزارش مورد بحث اما با رعایت شروط مزبور تشکیل نشده است.

وزارت امور راهبردی در این باره توجیهی را مطرح کرده است: مسئله مربوط به یک کمیته وزارتی است که برای تحقیق درباه این موضوع تشکیل شده و نه کمیته حقیقت یابی که طبق قوانین دولتی مربوط به تشکیل کمیته حقیقت یاب شکل گرفته باشد و از این رو دستور کتبی برای کار کمیته صادر نشده است.

وزراتخانه مزبور منشا اشتباه رخ داده را "بیان" کمیته هنگام صادر کردن گزارش دانسته است.

سرلشگر گیورا آیلاند ،فرمانده وقت شعبه عملیات [ارتش ] اعلام کرده بود که الدره در پی شلیک گلوله ای از سوی سربازان اسرائیلی کشته شده است؛ کمیته مزبور خبر از عقب نشینی وی از سخن مذکور داده است در حالی که آیلاند چنین گواهی نزد کمیته مزبور نداده است.

سرتیبپ "یوسی کوبر فاس "، رئیس کمیته تهیه کننده گزارش ،در گذشته با یک سازمان راست گرا به نام "شورات هدین" همکاری داشته و درباره موضوع موردبحث از سازمان مذکور وجه مالی دریافت کرده است.

یازده سال پیش اول اکتبر سال 2000 در روزهای ابتدایی انتفاضه دوم موسوم به «انتفاضه الاقصی» محمد الدره به همراه پدرش قصد رفتن به منزل را داشت که در منطقه "نتساریم" در نوار غزه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

نظامیان صهیونیست به مدت 45 دقیقه در حال تیراندازی به سوی فلسطینی‌ها بودند و پدر محمد الدره برای حفاظت از فرزندش وی را در پشت خود پناه داده بود، اما در نهایت توسط دژخیمان تا بن دندان مسلح رژیم اسرائیل به شهادت رسید.

تصویر کشته شدن محمد هنگامی که پشت پدرش مخفی شده بود توسط تصویربردار عرب شبکه 2 فرانسه ضبط و از این شبکه پخش شد. این تصاویر به سرعت از شبکه‌های خبری سراسر جهان پخش شد و بار دیگر خشم ملت‌های جهان از جنایات رژیم صهیونیستی را برانگیخت.

سالروز شهادت «محمد الدره» به روز «همدردی و همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی» نامگذاری شد و این نوجوان 12 ساله به عنوان نماد انتفاضه دوم فلسطین مطرح شد.

صهیونیست‌ها از آن زمان دست داشتن سربازان صهیونیست در این جنایت را انکار می کنند. 

رژیم صهیونیستی  طی 6 دهه اشغالگری در فلسطین، همواره درصدد توجیه یا تکذیب جنایات خود بوده است، این‌بار نیز مدعی شد فیلم پخش شده از شهادت الدره جعلی بوده و در راستای خدشه‌دار کردن وجهه بین‌المللی ارتش این رژیم طراحی شده است. در واقع صهیونیست‌ها در حالی این جنایات را مرتکب شده‌اند که بر اساس کنوانسیون ژنو حقوق زنان و کودکان در زمان جنگ و اشغال یک کشور باید حفظ شود.

همچنین در پروتکل الحاقی که در سال 1977 به این کنوانسون اضافه شد چگونگی رسیدگی به جرایم مربوط به تجاوز و قتل کودکان، نوجوانان و زنان و محاکمه متجاوزان در دادگاه‌های جنایتکاران جنگی مطرح شده است،‌ اما متأسفانه قوانین بین‌المللی در همه موارد و به طور یکسان رعایت نمی‌شود و با استانداردهای دوگانه‌ای با آنها برخورد می‌شود.

پربیننده ترین خبرها