اصابت سه موشک گراد به جنوب بیروت

يکشنبه 5 خرداد 1392 - 09:20

خبرنگار شبکه العالم از فرود آمدن سه موشک گراد در جنوب بیروت خبر داد.

خبرنگار العالم روز یکشنبه از محله مار میخائیل گزارش داد، "در پی اصابت دو موشک گراد به مارون مسک و مار مخائیل در جنوب بیروت چند نفر مجروح شدند".

خبرنگار العالم گفت، سومین سکوی موشک در منطقه عیتا یافت شد که به نظر می آید در یکی از مناطق خالی از سکنه در جنوب شرقی بیروت فرود آمده است. به همین دلیل در همان ابتدا از سقوط سومین موشک کسی خبردار نشد.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، یکی از موشکها در پارکینگ یک نمایشگاه خودرو در منطقه مارمیخائیل سقوط کرد. موشک دوم نیز داخل منزلی در مارنون مسک فرود آمد.

خبرنگار العالم ادامه داد، نوع موشکها پس از بررسی های به عمل آمده گراد 107 میلیمتری اعلام شده است ولی تحقیقات برای شناسایی عاملان شلیک این سه موشک ادامه دارد.

وی افزود، همه کسانی که در خصوص شلیک این موشکها موضع گیری کرده اند با خودداری از متهم کردن طرفهای دیگر، هدف از شلیک این موشکها را فتنه انگیزی دانسته اند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، ساکنان جنوب بیروت و حتی کسانی که موشک ها به منطقه یا منزل آنها اصابت کرده در پی شلیک این سه موشک تأکید کرده اند که آنان از این اقدام حتی اگر در واکنش به اظهارات سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان صورت گرفته باشد، نمی ترسند و مواضعشان متزلزل نخواهد شد و آنان جان خودشان و همه فرزندانشان را تقدیم دبیرکل حزب الله خواهند کرد.

منابع لبنانی تأکید کردند، نخستین موشک در پارکینگی نزدیک کلیسای "مار میخائیل"  در منطقه "الشیاح" در جنوب بیروت سقوط کرد که بر اثر آن 5 نفر مجروح شدند.
مدت کوتاهی پس از آن دومین موشک مقابل منزلی در خیابان "مارون مسک" در همان منطقه فرود آمد، ولی منفجر نشد.
منابع امنیتی لبنانی تأکید کردند که هنوز مشخص نیست چه کسی مسؤول شلیک این موشکها است ولی احتمالا این موشکها از طرف جنوب شرقی بیروت شلیک شده باشد.
پس از اصابت این دو موشک نیروهای امنیتی منطقه را محاصره کرده و چند تن از مسؤولان دولتی نیز در محل حاضر شدند.

پربیننده ترین خبرها