4 سناریو درباره آینده مصر

4 سناریو درباره آینده مصر
دوشنبه 6 خرداد 1392 - 10:55

عضو سابق گروه اخوان المسملین مصر 4 سناریوی احتمالی را برای آینده مصر پیش بینی کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "کمال الهلباوی" با مطرح کردن 4 سناریوی احتمالی برای آینده مصر گفت: سناریوی نخست، که ایده آل ترین سناریو به شمار می رود آن است که محمد مرسی رئیس جمهور در دوره انتقالی الگویی از یک "حاکم با تجربه و پخته" را ارائه کند و بتواند با از بین بردن فتنه طایفه‌ای، تفرقه موجود در جامعه مصر را از بین ببرد و در اداره کشور از افراد با تجربه و شایسته بهره جوید.
این عضو سابق اخوان المسلمین مصر با بیان اینکه سناریوی نخست تا این زمان تحقق نیافته، عملی شدن این سناریو را در آینده نیز کاملا بعید دانست.
وی درباره سناریوی دوم اظهار داشت: ممکن است با ادامه وضعیت فعلی،  دولت در اداره و کنترل اوضاع شکست بخورد که در نتیجه نهادی قدرتمندتر یعنی ارتش باید وارد صحنه شده و حفاظت از کشور را برعهده بگیرد.
الهلباوی سناریوی سوم را اینگونه توصیف کرد: ممکن است هرج و مرج گسترده جامعه را فرا بگیرد، که با توجه به فتنه طایفه‌ای و قطب بندی‌های شدید کنونی احتمال وقوع آن وجود دارد.
وی چهارمین سناریو را خطرناک ترین پیش بینی توصیف کرد و اظهار داشت: ممکن است آمریکا در سایه گزارش‌هایی که به صورت مداوم درباره برخوردهای خشن با قبطی ها منتشر می شود، به بهانه حفظ حقوق اقلیت‌ها وارد مصر شود و یا اینکه وجود تروریسم در مصر ( منطقه سینا) و ناتوانی دولت در برخورد با آن را دستاویزی برای ورود به مصر قرار دهد.
الهلباوی افزود: در چنین شرایطی آمریکا منتظر گرفتن اجازه از ما نخواهد ماند، و به‌طور مستقیم برای ایجاد پایگاه‌های نظامی در خاک مصر وارد کشور خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها