یادگاری چینی‌ روی آثار 3500 ساله مصر

یادگاری چینی‌ روی آثار 3500 ساله مصر
پنج‌شنبه 9 خرداد 1392 - 17:05

انتشار تصاویری از کنده کاری با خط چینی روی آثار 3500 ساله مصر، به موضوعی جنجالی در چین تبدیل شده است.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، یک گردشگر چینی به نام "دینگ جین خاو" در جریان سفر به مصر روی تصویر برجسته معبد "الاقصر" که 3500 سال قدمت دارد، با خط چینی این نوشته را به یادگار گذاشت: "دینگ جین خاو اینجا بود".
پس از مدتی مشخص شد که صاحب این یادگاری، نوجوانی 15 ساله است که به عنوان گردشگر به همراه پدر و مادرش به مصر سفر کرده بود.
پس از مشخص شدن هویت این نوجوان، مادر وی به رسانه های محلی چینی گفت: "از مردم مصر و همه چینی هایی که به دلیل این موضوع ابراز نارضایتی کرده اند معذرت می خواهیم .. فرزندمان متوجه اشتباه خود شده است و او به دلیل پشیمانی یک شب کامل گریه کرده است." !
روزنامه "خلق" وابسته به حزب کمونیست چین نیز در واکنش به این مسأله نوشت: "برخی از چینی‌ها شکمها و جیبهایشان پر شده ولی قلبهایشان همچنان از تمدن و انسانیت خالی است."
سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در اظهاراتی از مردم این کشور خواست در سفر به کشورها متمدن باشند و قوانین محلی را رعایت کنند و از فرصت گردشگری برای افزایش روابط دوستی بین ملتها استفاده کنند.
ابراز نارضایتی از گردشگران چینی بارها در کشورهای مختلف توریستی روی داده است؛ به صورتیکه رسانه های تایلندی بارها به بی نظمی و بی قانونی گردشگران چینی اعتراض کرده اند.
در برخی کشورها نیز هتل ها از پذیرش گردشگران چینی خودداری می کنند، چرا که پس از کرایه کردن اتاق برای یک نفر، 4 یا 5 نفر در آن اتاق اقامت می کنند.
با این حال سازمان جهانی گردشگری سال گذشته اعلام کرد که کشور چین بیشترین گردشگران را به نقاط جهان فرستاده است به صورتی که سال قبل 83 میلیون گردشگر به نقاط مختلف دنیا سفر کرده و حدود 75 میلیارد دلار هزینه کرده اند.
این سازمان پیش بینی کرد شمار گردشگران چینی تا سال 2015 به 100 میلیون نفر برسد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها