آزادی القصیر آمریکا را سردرگم کرد

آزادی القصیر آمریکا را سردرگم کرد
پنج‌شنبه 16 خرداد 1392 - 20:18

دمشق، العالم - نماینده مجلس سوریه گفت: پیروزی سریع ارتش سوریه بر افراد مسلح تروریست در شهر القصیر و پاکسازی آن، آمریکا و همپیمانان منطقه ای واشنگتن را به وحشت افکنده است.

"فیصل عزوز" در گفت وگو با شبکه خبری العالم، با اشاره به تغییر معادله در القصیر به نفع نظام دمشق، برگزاری کنفرانس ژنو-2 برای حل بحران سوریه در مقطع کنونی را بعید دانست و افزود: این کنفرانس احتمالا پس از پاکسازی حلب از افراد مسلح در عملیات بعدی ارتش سوریه، برگزار می شود.

عزوز ادامه داد: قطعنامه های اتحادیه عرب علیه سوریه مضحک بوده و تمام طرفهای داخلی، خارجی، منطقه ای و بین المللی می دانند که این قطعنامه ها ارزشی ندارد و "جوهر روی کاغذ" است.

وی خاطر نشان کرد: وزرای خارجه عرب نتوانسته اند در تصمیم گیری و تصویب قطعنامه، از سیطره قطر، عربستان و ترکیه رها شوند، لذا درخواست نشست وزرای عرب از دمشق برای در دست گرفتن اختیارات کامل، در واقع تلاش برای تمسخر تمام طرفها - حتی مخالفان دمشق- بوده و باعث قتل و تخریب بیشتر می شود.

عزوز تأکید کرد: مخالفان خارجی و اتحادیه عرب دست پرورده آمریکا هستند، لذا از مخالفان سوری می خواهم به آغوش وطن بازگشته، به اشتباه خود اعتراف کنند و اجازه ندهند قتل، خشونت و تخریب بیشتر ادامه یابد.

وی اعتراض شدید آمریکا به عملیات القصیر را محکوم کرد و گفت: عجیب است که اقدام یک حکومت برای بازگرداندن امنیت و ثبات به بخشی از خاک خود که در چارچوب وظایف و مسؤولیتهایش است، محکوم می شود.

به گفته عزوز، ارتش سوریه از دو سال قبل در این منطقه می جنگد و برای انجام وظایف خود به هیچ طرف خارجی نیازی ندارد، اما در صورت اجرای عملیات آزادسازی حلب، غرب و همپیمانانش به سرعت اقدام به برگزاری ژنو-2 خواهند کرد تا شکستشان را جبران نمایند.

عزوز افزود: برخی کشورها، به حضور طرفهای دیگر در کنفرانس اعتراض دارند، از جمله اعتراض مضحک فرانسه به حضور ایران. آنان در حالی که خود به طور علنی در بحران سوریه مداخله می کنند، به حضور یک کشور تاثیرگذار، بزرگ و مهم منطقه که دارای رابطه استراتژیک با سوریه است، اعتراض می کنند.


  MKH-6-11:4

پربیننده ترین خبرها