عفو بین الملل گزارش داد:

دستگیری 72 وکیل در ترکیه

دستگیری 72 وکیل در ترکیه
سه شنبه 21 خرداد 1392 - 21:45

نیروهای امنیتی ترکیه 72 وکیل را هنگام تجمع مقابل دادگاهی در شهر "استانبول" دستگیر کردند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم سازمان عفو بین الملل اعلام کرد، نیروهای امنیتی این وکلا را مقابل دادگاه "کاجیلان" در استانبول بازداشت کرده و پس از آن به مرکز پلیس منتقل کردند.
بر اساس این گزارش، این وکلا قصد داشتند بیانیه ای را در خصوص خشونتهای اخیر در این کشور صادر کنند.
عفو بین الملل تأکید کرد: از آغاز اعتراضها هزاران نفر از معترضان که به صورت مسالمت آمیز در ترکیه تظاهرات کرده بودند در نتیجه حملات پلیس مجروح شده و 3 نفر از آنها نیز کشته شدند.
در این گزارش آمده است: جمعیت پزشکان استانبول امروز از مجروح شدن شمار بسیاری از تظاهرکنندگان در حملات پلیس خبر داد که 9 نفر از این افراد به ضرب گلوله پلاستیکی زخمی شده اند .. برخی دیگر نیز دچار شکستگی شده و ضربه هایی به سر و سینه آنان وارد شده است. جمجمه یکی از تظاهرکنندگان نیز شکسته است؛ این درحالی است که نهادها و دستگاه‌های ترکیه تا این لحظه هیچ تحقیقاتی را در خصوص بدرفتاری با تظاهرکنندگان انجام نداده و هیچ کسی را به دست عدالت نسپرده اند.
عفو بین الملل خاطرنشان کرد، در صورت خودداری مسؤولان ترکیه از مذاکره هدفمند با فعالان و متوقف نکردن شلیک گاز اشک آور و ادامه استفاده از خودروهای آب پاش ضد تظاهرکنندگان در استانبول، اعتراضها شدت خواهد گرفت.
"اندرو گاردنر" پژوهشگر امور ترکیه در سازمان عفو بین الملل در این گزارش تأکید کرد: اعتراضها در میدان تقسیم و پارک قزی کاملا مسالمت آمیز بود و مردم حق داشتند به این اعتراضها ادامه دهند.
گاردنر از مسؤولان ترکیه خواست در رفتار نیروهای پلیس بازنگری کرده و به جای ادامه سرکوب فعالان مسالمت جو، عاملان نقض گسترده حقوق بشر را به عدالت تحویل دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها