سفیر ایران در لبنان:

سیاست حمایت از مقاومت تغییرناپذیر است

سیاست حمایت از مقاومت تغییرناپذیر است
جمعه 24 خرداد 1392 - 17:24

العالم، بیروت - سفیر ایران در لبنان گفت: 2500 ایرانی واجد شرایط رای دادن در 3 مرکز رای گیری ثابت و یک صندوق سیار در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در مصاحبه با شبکه العالم گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری، درسی بزرگ برای آنانی خواهد بود که در پی ایجاد تأثیرات منفی در این انتخابات بودند؛ مردم ایران از رئیس جمهوری جدید انتظار دارند که ادامه دهنده راه انقلاب، پیشرفت و ترقی در همه زمینه ها باشد.

وی افزود:ما طبق دستور صادره از تهران مراکزی را در بیروت، بعلبک و النبطیه برای اخذ رأی از اتباع ایرانی مقیم لبنان دایر کردیم و یک صندوق سیار نیز برای أخذ رأی از کسانی که امکان حضور در این مراکز را ندارند، فعال شده است.

رکن آبادی افزود: دو هزار و 500 نفر از اتباع ایرانی مقیم لبنان واجد شرایط رای دادن هستند.

سفیر ایران در لبنان اعلام کرد: براساس فرمایشات آیت الله العظمی امام خامنه ای یکی از مشخصات اصلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران باید "پایبندی به مقاومت" ضد رژیم صهیونیستی باشد.

رکن آبادی افزود: مشارکت در انتخابات وظیفه ای ملی و بیانگر بحق بودن انقلاب اسلامی ایران است و نشان می دهد که رئیس جمهوری آینده باید در مسیر انقلاب با قدمی استوارتر به سوی پیشرفت و ترقی در زمینه های اقتصادی و هسته ای حرکت کند.

وی دخالت های غرب در امور داخلی ایران و تلاش برای تأثیر منفی در انتخابات را محکوم کرد و گفت: آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی در همه انتخابات ایران به صورت وقیحانه ای دخالت می کنند و مسئولان آمریکائی و صهیونیستی این بار درباره آینده ایران اظهاراتی مداخله جویانه بیان کردند و تلاش کردند که تأثیر منفی در این انتخابات بگذارند.

رکن آبادی اعلام کرد: فشارهای آمریکا ملت ایران را برای مشارکت گسترده تر در انتخابات ترغیب می کند و ملت ایران این پیام را به آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان این دو محور شر می رساند که ملت ایران همیشه در صحنه حاضر است و حماسه سیاسی جدیدی را با وجود فشارها و دخالت های غرب خواهد آفرید.

سفیر ایران در لبنان درباره تاثیر انتخابات بر سیاست خارجی ایران نیز گفت: سیاست های کلان ایران توسط یک نفر تعیین نمی شود و به صورت سازمانی تصمیم گیری می شود، اما همه طیف های ایران درخصوص حمایت از مقاومت ضد صهیونیستی متفق الرأی هستند.

14-12 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها