دلیل غرضی از ورود به انتخابات با شعار ضد تورم

دلیل غرضی از ورود به انتخابات با شعار ضد تورم
پنج‌شنبه 16 خرداد 1392 - 13:44

"سید محمد غرضی" کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با حضور در استودیوی شبکه العالم، به تشریح برنامه خود در خصوص مقابله با تورم در جامعه و برنامه خود در صورت پیروزی در این انتخابات پرداخت.

غرضی روز پنج شنبه به شبکه العالم گفت: تورم در نظام اسلامی نباید وجود داشته باشد؛ و تورم در سال های اخیر به علت فشارهای آمریکا مردم را اذیت کرده است و من درد اصلی جامعه را تورم می دانم و یک دولت ضد تورم تشکیل می دهم لذا با شعار ضد تورم وارد انتخابات شده ام .
وی در خصوص علل تورم در جامعه اظهار داشت: دلیل تورم این است که دولت بیش از درآمدش هزینه می کند . ارز قبلا یک هزار تومان بود و الان به سه هزار و پانصد تومان رسیده است و اگر رها شود ، به پنج هزار تومان هم خواهد رسید و من با این افزایش قیمت ارز مبارزه خواهم کرد و این امر کار سختی نیست .
غرضی ادامه داد: مسائل سیاسی ایران اختلاف بین گروه های سیاسی است و ما دیگر مساله خاصی در داخل ایران نداریم . اختلاف بین گروه های سیاسی باعث بروز تورم شده است . من نامزد مستقل هستم و بیست سال وزیر بودم و مجلس من را می شناسد و هر پیشنهادی که به مجلس می دادم ، با هشتاد و پنج درصد یا نود درصد آراء تصویب می شد لذا با مجلس تعامل خواهم کرد .
غرضی در خصوص نحوه مقابله با تحریم های خارجی گفت: ما اکنون نزدیک به چهل میلیارد دلار درآمد غیرنفتی داریم بنابراین ما به لحاظ دلار مشکلی نداریم و می شود این امر را تنظیم کرد . من درباره اینکه آمریکا با جلوگیری از فروش نفت ایران در بازارهای جهانی مشکلاتی را برای ایران ایجاد کند ، نگرانی ندارم و می توانم ریال را کنترل کنم و تورم را مهار کنم .
وی ادامه داد: ما با همسایگان مان درگیری نداریم و حالا کشوری مانند آمریکا زور می گوید و می خواهد ایران را در خصوص مسأله ای هسته ای تحت فشار قرار دهد تا ایران منویات آمریکا در منطقه را بپذیرد ولی ایران چنین کاری نخواهد کرد. 
غرضی تأکید کرد: مشکل ما با غرب درباره آمریکا است؛ زیرا این کشور به غرب فشار می آورد که غرب فشارهائی را به ایران اعمال کند.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ایران، خاطرنشان کرد: آمریکا با حمله نظامی به عراق و افغانستان قدرت سیاسی کسب نکرد، و امکان ندارد با حمله نظامی به ایران قدرت سیاسی کسب کند و ما در این مرحله مقاومت می کنیم تا مشکلات داخلی ایران برطرف شود .
غرضی گفت: ما با آمریکا کاری نداریم بلکه این آمریکا است که به ایران فشار می آورد. ما باید مقاومت کنیم و آمریکا نیز روزی مأیوس خواهد شد ..  ما تا حالا توانسته ایم پنجاه درصد در مأیوس کردن آمریکا موفق شویم . آمریکا و اسرائیل درپی این هستند که در داخل ایران اختلافات داخلی به وجود بیاید ولی این امر در تاریخ ایران اتفاق نیفتاده است .
غرضی درباره عادی سازی روابط با برخی کشورهای عربی حاشیه  خلیج فارس اظهار داشت: هرگز بین ایران و عرب ها جنگی رخ نداده است و حمله عراق به ایران با تحریک آمریکا آغاز شد.
وی با اشاره به اظهارات وزیر خارجه یک کشور عربی حاشیه خلیج فارس ضد ایران، گفت: ما هرگز با عرب ها جنگی نداشته ایم . و چنین اظهاراتی بیانگر اختلافات فاحش نیست؛ بلکه آمریکا، انگلیس و اسرائیل دیپلماسی خود را به چنین کشورهایی تحمیل می کنند تا جنگ به راه بیندازند. ما با هیچ کس جنگ نداریم.
غرضی در خصوص موضوع فلسطین تأکید کرد: حمایت ایران از مقاومت به نفع همه است، لذا حمایت ایران از مقاومت مشکلی ایجاد نمی کند . ایران به کشوری حمله و تجاوز نکرده است که مشکلاتی ایجاد شود .
وی در پاسخ به این سؤال که آیا می توان اقتصاد ایران را بدون تکیه بر نفت اداره کرد، اظهار داشت: اکنون به لحاظ تولیدات داخلی در سطح بسیار خوبی قرار داریم . باید مقداری واردات را کنترل کرد و آنچه را که می توان باید در داخل تولید کرد . متأسفانه در دولت های گذشته واردات از چین و دیگر کشورهای خارجی زیاد شد که باعث از بین رفتن سرمایه ها و تولیدات داخلی شد.
غرضی درخصوص ادعاهای غرب درباره انتخابات ایران گفت: دو حزب جمهوریخواه و دمکرات در آمریکا حکومت می کنند، و در برابر یکدیگر صف می کشند؛ به فرض اگر نیمی از مردم آمریکا در انتخابات مشارکت کنند، آمریکایی ها می گویند که دمکراسی در کشورشان برقرار است ولی آمریکائی ها وقتی که هشتاد یا هشتاد و پنج درصد مردم ایران در انتخابات مشارکت می کنند ، می گویند که در ایران دمکراسی وجود ندارد و اینگونه استدلال می کنند که تعدادی افراد از حضور در انتخابات منع یا رد شدند .
غرضی ادامه داد: آمریکایی‌ها می گویند که هر کسی در ایران نامزد انتخابات شد، باید تأیید صلاحیت شود که این امر دخالت در امور داخلی ایران است. در ایران دمکراسی مورد نظر آمریکا وجود ندارد ولی در ایران مسأله ای بالاتر از دموکراسی یعنی مردم سالاری در ایران وجود دارد که این مردم سالاری خیلی قوی است. حال باید این سؤال را مطرح کرد که اگر جامعه را با اجماع اداره کرد، آیا این امر معنی دموکراسی نمی دهد ؟

پربیننده ترین خبرها