کاهش 5 درصدی کمک نظامی آمریکا به اسرائیل

کاهش 5 درصدی کمک نظامی آمریکا به اسرائیل
جمعه 31 خرداد 1392 - 17:18

العالم - دولت آمریکا 175 میلیون دلار از مجموع 3 میلیارد و یکصد میلیون دلار کمک نظامی سالانه خود را به اسرائیل به ارزش 5 درصد را کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت اینترنتی روزنامه صهیونیستی "معاریو"، اسرائیل نگران از دست دادن 500 میلیون دلار بود و آمریکا 175 میلیون دلار کاهش داد؛ کاهش کمک نظامی به اسرائیل در چارچوب مهار بحران اقتصادی و کسری بودجه دولت آمریکا صورت می گیرد.

کاهش کمک های آمریکا به اسرائیل بر خرید جنگنده های اف 35 تاثیر خواهد گذاشت؛ بر اساس قرار داد اسرائیل در سال 2016، 19 فروند جنگنده اف 35 از آمریکا تحویل خواهد گرفت، در حالی که تغییرات در پنتاگون باعث شده تولید اف 35 از 2500 فروند به 1200 فروند کاهش یابد، رژیم صهیونیستی بر اساس برآوردهای جدید 75 درصد از هزینه خرید جنگنده ها را از محل کمک های نظامی آمریکا تأمین خواهد کرد و بهای باقیمانده را به صورت اقساط چند ساله پرداخت خواهد کرد. 

معاریو افزود: کاهش کمک های نظامی آمریکا همچنین بر قدرت خریدهای نظام بعدی اسرائیل و همچنین رزمایش های مشترک تاثیرخواهد گذاشت، اما سامانه ضد موشکی " گنبد آهنین " که سالانه 211 میلیون دلار از آمریکا کمک دریافت می کند، مشمول کاهش کمک های نظامی نخواهد شد.

آمریکا همچنین وعده داده بود که 269 میلیون دلار برای توسعه سامانه موشکی حیتس 2 و حیتس 3 به اسرائیل اعطا کند که 21 میلیون دلار از این مبلغ را کاهش داده است.
کنگره آمریکا با درخواست کاخ سفید برای اختصاص 220 میلیون دلار به سامانه ضدموشکی گنبد آهنین اسرائیل در سال 2014 موافقت کرد، اما این درخواست باید به تصویب مجلس سنا نیز برسد. کاخ سفید همچنین خواستار اختصاص 95 میلیون و 800 هزار دلار به دیگر سامانه های ضدموشکی اسرائیل شد که مجلس نمایندگان 170 میلیون دلار دیگر به مبلغ پیشنهادی اضافه کرد و این درخواست نیز همچنان منتظر تصویب مجلس سنا است.

گفتنی است که صهیونیست ها استاد سرکیسه کردن دولت آمریکا و تغذیه از جیب مالیات دهندگان آمریکایی هستند و تاکنون صدها میلیارد دلار به حساب مالیات دهندگان آمریکایی برای جنگ در خاورمیانه دریافت کرده اندو

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها