واکنش روسیه به فشارها در نشست گروه 8

واکنش روسیه به فشارها در نشست گروه 8
جمعه 31 خرداد 1392 - 22:41

العالم، مسکو - شماری از ناظران سیاسی می گویند فشار رهبران 7 کشور شرکت کننده در کنفرانس سران گروه 8 در ایرلند شمالی نتوانست ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه را به تغییر موضع در پرونده سوریه و برنامه اتمی ایران وادار سازد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ضمن استقبال از نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران، ضرورت رفع محاصره اقتصادی ایران و حل مسالمت آمیز پرونده اتمی این کشور را  مورد تاکید قرار داد.    

"رولند بیژاموف" رییس مرکز مطالعات استراتژیک روسیه به شبکه خبری العالم، گفت: روسیه و پوتین در این دیدار پیروز شدند، گرچه طرف مقابل فکر می کرد روسیه ممکن است در برابر غرب امتیاز دهد اما محاسباتشان اشتباه بودو این دیدار زمینه را برای کنفرانس ژنو2 هموار می سازد.  

پوتین رهبران کشورهای هشت را به ضرورت حل بحران سوریه بر اساس کنفرانس ژنو 2 و دست برداشتن از حمایت تسلیحاتی از مخالفان متقاعد و تاکید کرد که روسیه بر اساس قوانین بین المللی به سوریه تسلیحات می دهد.

همچنین طرف های مزبور در زمینه ضرورت توقف خشونت، قتل و کشتار در سوریه به توافق دست یافتند که ناظران آن را نوعی پیروزی برای دیپلماسی روسیه می دانند.  

کنستانتین مکسیموف خبرنگار خبرگزاری رویانوستی روسیه نیز گفت: مسکو اجازه حمله خارجی به سوریه را نمی دهد و معتقد است مردم سوریه باید بحران را حل کنند، این سیاست ثابت روسیه است.   

21-11:35
 

پربیننده ترین خبرها