فرصت تفاهم دولت مصر با ملت پایان یافته است

فرصت تفاهم دولت مصر با ملت پایان یافته است
پنج‌شنبه 6 تير 1392 - 23:00

قاهره، العالم ـ يكي از رهبران مخالف مصري سخنراني اخير رئیس جمهور این کشور را بی تأثیر و دیرهنگام توصیف کرد.

"احمد بهاء الدين شعبان" مسؤول هماهنگی در جمعيت ملي تغيير و يكي از رهبران جبهه نجات ملي مصر روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: سخنراني مرسي مردم و یا جریان های سیاسی مصر را متقاعد نكرد، زيرا این سخنرانی در زمانی نامناسب و شرایطی ايراد شد که همه فرصتها براي گفت وگو و توافق ميان ملت و دولت از بين رفته است.

محمد مرسی دیروز (چهارشنبه) در مراسم نخستین سالگرد تصدی منصب ریاست جمهوری، در حالی سخنرانی کرد که سه روز دیگر، تظاهرات میلیونی مردم مصر با هدف سرنگونی وی برگزار خواهد شد.

احمد بهاء الدین خاطرنشان کرد: اکنون مخالفت با دولت به یک یا چند گروه یا حزب مخالف مانند جبهه نجات ملي یا جمعيت ملي تغيير و غيره محدود نمی شود، بلكه همه مردم با این نظام شكست خورده و مستبد مخالفند.

احمد بهاء الدین اخوان المسلمين را به تحريك مردم برای طائفه گرایی متهم کرد و این گروه را عامل شكل گيري حادثه ترور فجیع شيخ حسن شحاته و جمعي از يارانش دانست و اظهارداشت: براي نخستين بار شاهد ترس و نگراني مردم هستیم، چرا كه 4 نفر از شهروندان بي گناه به اتهام شيعه بودن كشته شدند و منزل آنان به دست گروه هاي افراطی و تروريستي و به تحريك اخوان المسلمين و سلفي ها در آتش سوخت.

احمد بهاء الدین با بیان اینکه دولت اخوان المسلمین حتی در تأمین کمترین مقدار امنیت برای شهروندان ناتوان مانده، اظهار داشت: این حادثه خطرناک موجب شد که مردم مخالفت کامل خود را با رژیم حاکم اعلام کنند.

وی با اشاره به مشکلات شدید مردم پایتخت مصر به دلیل کمبود سوخت، خاطرنشان کرد: دولت در طول سال گذشته  مشغول تثبيت جايگاه خود و جای دادن عناصر اخوان المسلمین در دستگاه هاي دولتی بوده و هيچ اقدامي برای خدمت به ملت و جامعه انجام نداده است.

احمد بهاء الدین درباره وعده هاي مرسي مبنی بر تشكيل كميته هايی برای تجديد نظر در اشتباهات دوران حكومتش گفت: ده ها بار این نمایشهای بی محتوا را قبلا آزموده ایم، معمولا اینگونه مسائل از سوی هر کسی که احساس انزوا کند مطرح می شود.

وی تأکید کرد: مخالفان طی سال گذشته خواستار توافق ملی بوده ولی اخوان المسلمین همواره از این موضوع سر باز زده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها