استعفای نمایندگان مجلس مصر در اعتراض به مرسی

استعفای نمایندگان مجلس مصر در اعتراض به مرسی
شنبه 8 تير 1392 - 20:36

9 تن از نمایندگان مجلس شورای مصر در اعتراض به حوادث خشونت بار اخیر و اقدامات محمد مرسی رئیس جمهور اخوانی آن کشور، از سمت خود استعفا دادند.

خبرنگار العالم در قاهره امروز شنبه گزارش داد که 9 تن از اعضای جریان های مدنی در مجلس شورای مصر، امروز در اعتراض به حوادث خونین آن کشور با استعفا از نمایندگی، اعلام کردند فردا یکشنبه سی ام ژوئن در تظاهرات مخالفان مرسی شرکت خواهند کرد.

این نمایندگان همچنین با درخواست از محمد مرسی، اظهار داشتند که این اقدام آنها در راستای به رسمیت شناختن اراده ملت انجام می گیرد.

در همین راستا، نادیه هنری، نماینده جریان مدنی در مجلس شورای مصر، امروز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در اتحادیه روزنامه نگاران اعلام کرد: شماری از نمایندگان منتخب و انتصابی جریان مدنی در مجلس شورای مصر، با هدف درخواست از مرسی برای کناره گیری، از سمت نمایندگی استعفا کردند.

از جمله استعفا کنندگان می توان به ناجی الشهابی، منی مکرم عبید، نبیل عزمی، سوزی عدلی ناشد، ماجد عقاد، جمال حلیم و نادیه هنری اشاره کرد.

استعفای این افراد از سمت نمایندگی مجلس شورای مصر، در حالی انجام می گیرد که مصر در فضای پرتنش در انتظار برگزاری تظاهرات روز یکشنبه با هدف تحت فشار گذاشتن محمد مرسی، رئیس جمهور مصر به کناره گیری است و این تنش ها در روزهای اخیر به کشته شدن هفت نفر و زخمی شدن صدها تن دیگر در جریان درگیری های هواداران و مخالفان مرسی انجامیده است.

مجلس شورای مصر، یک مجلس مشورتی است که به علت عدم برگزاری انتخابات و تشکیل پارلمان در دوره انتقالی، وظیفه قانونگذاری به آن واگذار شده است.

از سوی دیگر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، امروز شنبه در یک کنفرانس خبری در افریقای جنوبی، از محمد مرسی رئیس جمهور و احزاب مخالف مصر خواست با کنار گذاشتن تنش ها، گفتگوهای سازنده را برای بهبود اوضاع در مصر آغاز کنند.

وی درباره درگیری های اخیر در مصر که در جریان آن دو نفر از جمله یک دانشجوی امریکایی کشته شد، گفت: طبعا ما با نگرانی، اوضاع را پیگیری می کنیم.

وی گروهها و احزاب مختلف مصر را به کنار گذاشتن خشونت فراخواند و اظهار داشت: ناآرامی در مصر ممکن است به سایر کشورهای همجوار کشیده شود.

این تحولات در حالی است که تظاهرکنندگان مصری از دیروز به تجمع و تحصن خود ادامه داده اند؛ مخالفان مرسی در میدان التحریر و طرفدارانش در شهرک نصر قاهره به تجمع و تظاهرات پرداختند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها