حمله مرسی و اخوان به ارتش؛ کشور را آشفته نکنید!

حمله مرسی و اخوان به ارتش؛ کشور را آشفته نکنید!
سه شنبه 11 تير 1392 - 10:28

بیانیه روز گذشته ارتش مصر که نگران تحولات این کشور بوده و در آن از همه طرف‌ها خواسته شده بود تا یا با هم کنار بیایند و یا منتظر دخالت ارتش باشند، چندان به مذاق رئیس جمهور اخوانی مصر خوش نیامده است و دفتر وی در این مورد بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از الیوم السابع، دفتر رييس جمهوري مصر، بيانيه ارتش اين كشور را كه در آن مهلتي ۴۸ ساعته براي توافق گروه‌هاي سياسي مختلف تعيين شده است، موجب آشفتگي در كشور خواند.
"رياست جمهوري مصر" از مصر به عنوان كشوري دمكراتيك و برخاسته از انقلاب ۲۵ ژانويه (كه نظام سابق را سرنگون كرد) كه تحت هيچ شرايطي اجازه بازگشت به عقب را نمي‌دهد، ياد كرد.
دفتر محمد مرسي رييس جمهوري مصر همچنين از برداشتن گام‌هايي عملي براي اجرايي كردن ابزارهاي آشتي ملي با هدف حصول به توافق ميان تمامي نيروهاي سياسي خبر داد.
این بیانیه در حالی توسط ریاست جمهوری مصر صادر می‌شود که مکان اقامت مرسی مشخص نیست و او نه در کاخ الاتحادیه و نه در کاخ القبه حضور ندارد و برخی از فرار وی به مکانی امن خبر می‌دهند.
در همین حال برخی از منابع مطلع مصری با بیان اینکه این بیانیه نه از طرف ریاست جمهوری بلکه از سوی دارالارشاد اخوان نوشته شده، تاکید دارند که محمد بدیع رهبر این جماعت به همراه معاونان خود به عنوان دولت اصلی در سایه در حال تلاش برای ورود به نبردی دامنه‌دار با ارتش هستند. 
گفتنی است که قاهره و برخي از استان‌هاي مصر از روز يكشنبه گذشته شاهد تظاهرات مخالفان سياست‌هاي مرسي و اخوان‌المسلمين است و در جريان آن، معترضان خواستار كناره‌گيري رييس جمهوري و برگزاري انتخابات زودهنگام رياست جمهوري شده‌اند.
چند تن از روحانيون و رهبران سياسي احزاب مصر روزهاي گذشته از ارتش براي حضور در خيابان‌ها و حفظ امنيت درخواست كمك كرده بودند. بیانیه صادر شده توسط ارتش با استقبال شدید و همه جانبه مردم مصر رو به رو شد و آنها در اعتراضات روز گذشته به شدت از ارتش حمایت کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها