مفتی سعودی: مصری ها، با هم دعوا نکنید!

مفتی سعودی: مصری ها، با هم دعوا نکنید!
چهارشنبه 12 تير 1392 - 19:26

مفتی سعودی که یکی از بزرگ ترین آتش بیاران معرکه جنگ مذهبی در منطقه خاورمیانه است، امروز از مصری ها خواست تا با هم خوب باشند و دعوا نکنند!!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ عبدالعزیز عبدالله آل الشیخ مفتی سعودی، عقلای مصر را به حل مدبرانه مشکلات و جلوگیری از ریخته شدن خون افراد بی گناه فراخواند و گفت که مصر نباید قربانی اهداف شخصی و افکار فردی شود.

این سخنان مفتی سعودی در حالی برای حفظ امنیت و جان مسلمانان منتشر می شود که تاکنون بارها فتوای نبرد در سوریه را صادر کرده و خواستار جهاد در این کشور شده است، فتواهایی که جان هزاران نفر از سوری ها را گرفته است.
مفتی عربستان که بدون اجازه خاندان حاکم حتی کلمه ای حرف هم نمی تواند بزند، در بیانیه ای اعلام کرد: عقلا و اندیشمندان مصر برای پایان دادن به وضعیت کنونی و حل مشکلات کشور و جلوگیری از خونریزی باید با تدبیر عمل کنند و با یکدیگر همکاری نمایند و از کسانی که در پی ایجاد آشوب و اغتشاش هستند ، تبعیت نکنند. 
آل شیخ خطاب به گروه های سیاسی مختلف مصر گفت: مصر سرزمین علم و خیر و برکت است و مصری ها باید تقوای الهی را پیشه کنند و به فکر جامعه خود باشند!

کارشناسان بر این باور هستند که مفتی سعودی با درک خطر واقعی سقوط مرسی دست به این اقدام زده است، چرا که مرسی از پیروان سرسخت تفکر سلفی - وهابی بود و به تازگی نیز روابط قاهره و دمشق را قطع کرده بود.
شیخ آل الشیخ در ادامه بیانیه خود آورده است: مصر نباید قربانی اهداف شخصی و افکار فردی شود بلکه مصری ها باید از چنین اموری اجتناب کنند و به اختلافات خود پایان بدهند و با یکدیگر برای جلوگیری از آشوب ها که هیچ منفعتی برای مصر ندارد ، همکاری کنند.
این مفتی تکفیری البته توضیح نداد چرا در مورد سوریه دست به چنین اقدامی نمی زند تا خون افراد بیگناه در این کشور ریخته نشود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها