مرسی هفته آینده بازجویی می شود

مرسی هفته آینده بازجویی می شود
جمعه 14 تير 1392 - 12:26

العالم - یک منبع قضایی مصری، گفت: تحقیقات از محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده و 8 تن دیگر که اکثرا از رهبران اخوان المسلمین هستند به اتهام اهانت به دستگاه قضایی از دوشنبه آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " ثروت حماد " قاضی این پرونده، دستور بازجویی و تحقیق از مرسی و سایر متهمان از جمله "سعد الکتاتنی" رئیس حزب عدالت و آزادی شاخه نظامی گروه اخوان المسلمین را به اتهام اهانت علیه دستگاه قضایی صادر کرده است.

پیش از این نیز یک مسئول قضایی مصر در قاهره دستور بازداشت " محمد بدیع " رهبر اخوان المسلمین و " خیرت الشاطر" معاون وی را به اتهام تحریک به قتل شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز مقابل مقر مرکزی جماعت اخوان المسلمین در قاهره صادر کرده بود.

خبرگزاری الشرق الاوسط و تلویزیون رسمی "اخبار مصر" نیز اعلام کردند که تصمیم "احمد عزالدین" جانشین دادستان کل دادگاه جنوب قاهره برای بازداشت بدیع و شاطر به علت متهم بودن این دو نفر به دست داشتن در قتل چند روز پیش 8 معترض مصری اتخاذ شده است.

به نوشته پایگاه خبری تلویزیون "اخبار مصر" تحقیقات دایره جنایی مصر اظهارات شاهدان درباره این اتهام بدیع و شاطر را تایید کرده است.

از سوی دیگر در شرایطی که منابع مصری از ممنوع الخروج شدن محمد مرسی  و 15 تن از سران اخوان المسلمین از مصر خبرداده اند ، روزنامه الاهرام روز جمعه در خبری نوشت که رئیس جمهوری برکنار شده پیشنهاد مسئولان مصر برای ترک کشوروانتقال به یمن، قطر، ترکیه و یا هر کشوری که آنها تعیین می‌کنند، رد کرده ا ست. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها