نگرانی اسرائیل از دستیابی سوریه به "اس-300"

نگرانی اسرائیل از دستیابی سوریه به
سه شنبه 18 تير 1392 - 18:38

العالم - "تزیپی لیونی" وزیر امور قضایی رژیم صهیونیستی با هدف جلوگیری از دستیابی سوریه به سیستم موشکی "اس 300" به روسیه سفر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که "تزیپی لیونی" وزیر امور قضایی این رژیم امروز سه شنبه با هدف قانع کردن روسیه برای عدم تسلیم سیستم موشکی "اس-300" به نظام بشار اسد در سوریه به مسکو سفر خواهد کرد.

به گفته این رادیو، لیونی در این دیدار به طور ویژه با "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه برای جلوگیری از فروش این سیستم موشکی دیدار خواهد کرد.

این درحالیست که سخنگوی لیونی نیز با تأکید بر سفر وی به مسکو و دیدار با لاوروف، مطرح شدن پرونده ارسال سیستم ضدموشک "اس-300" را منتفی دانست.

موضوع تحویل سیستم ضدموشک "اس-300" که قادر به رهگیری هواپیماها یا موشک های تهاجمی در آسمان است، باعث دشوارتر شدن حملات هوایی احتمالی رژیم صهیونیستی به سوریه یا لبنان خواهد شد.

همچنین این سیستم برای طرح های امریکا یا همپیمانانش در زمینه تحمیل منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه یا هر گونه دخالت برای تأمین امنیت یا خنثی سازی سلاح های شیمیایی ادعایی را با دشواری مضاعف مواجه خواهد کرد.

منابع امنیتی رژیم صهیونیستی نوشتند که تل آویو، تصمیم ندارد در مقابل تحویل این سیستم به سوریه کوتاه بیاید. زیرا سیستم مذکور، آزادی فعالیت نیروی هوایی رژیم تل آویو را در شمال سرزمین های شمالی با محدودیت مواجه خواهد کرد. از سوی دیگر بیم آن می رود که این سیستم در نهایت به دست دشمنان اسرائیل در منطقه از جمله ایران، حزب الله یا حماس بیفتد.

در همین راستا، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احارونت" نوشت که اسرائیل با نگرانی، انتظار دارد این موشک ها در "هفته های آینده" به سوریه تحویل داده شود.

به نوشته روزنامه مذکور، کارشناسان روس با هدف کمک به مقام های نظامی سوریه برای استفاده هر چه سریع تر از این سیستم، همزمان با تحویل آن، به آن کشور سفر خواهند کرد.

این روزنامه خاطرنشان کرد که اسرائیل به همراه امریکا آخرین تلاش های خود را به عمل می آورد تا از ارسال این سیستم توسط دولت مسکو به سوریه جلوگیری نماید.

"ولادمیر پوتین"، رئیس جمهوری روسیه، چهارم ماه ژوئن گذشته اعلام کرد که آن کشور هنوز موشک های زمین به هوای "اس-300" را تحویل سوریه نداده است.

از سوی دیگر، "موشه یعلون" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در ماه ژوئن اعلام کرده بود که تحویل موشک های "اس-300" قبل از سال 2014 انجام نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها