جای ِ مرسی امن است و با او بدرفتاری نمی شود

جای ِ مرسی امن است و با او بدرفتاری نمی شود
چهارشنبه 19 تير 1392 - 18:25

وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد که محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر در مکانی امن اقامت دارد.

"بدر عبدالعاطی" سخنگوی وزارت امور خارجه مصر روز چهارشنبه در نشستی خبری گفت: محمد مرسی در جایی امن اقامت دارد و تا به حال اتهاماتی به وی وارد نشده است و با وی با احترام رفتار می شود".

اخوان المسلمین: در دولت الببلاوی شرکت نمی کنیم

این در حالیست که جماعت اخوان المسلمین با مشارکت در دولت انتقالی جدید مصر مخالفت کرده است.

" طارق المرسي" سخنگوی گروه اخوان المسملین دراین باره گفت ما با کودتاگران تعامل نمی کنیم و با هر اقدامی که ناشی از کودتای نظامی باشد ، به ویژه پیشنهادی که " حازم الببلاوی " نخست وزیر و مامور تشکیل دولت جدید مصر چند ساعت قبل آنرا مطرح کرد ، مخالف هستیم .

خبرگزاری " الشرق الاوسط " مصر به نقل از " احمد المسلماني " سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد نخست وزیر جدید مصر به گروه اخوان المسلمین پست هایی را برای وزرا در دولت انتقالی پیشنهاد خواهد کرد.

المسلماني افزود برخی از پست ها در دولت به حزب آزادی وعدالت شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمین پیشنهاد می شود.

تکذیب بازداشت رهبر اخوان المسلمین

درهمین حال "جهاد الحداد" سخنگوی گروه اخوان المسلمين بازداشت رهبران این گروه تا ظهر امروز را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری "الشرق الأوسط" مصر، دادستانی کل دستور بازداشت و احضار محمد بدیع رهبر گروه اخوان المسلمین و 9 نفر دیگر از اسلام گرایان را به اتهام تحریک به اقدامات خشونت بار بامداد روز دوشنبه در مصر صادر کرده است.

الحداد در گفتگویی تلفنی از مقر تحصن مقابل مسجد "رابعه العدويه" در شمال شرق قاهره گفت این اتهامات ، صرفا" تلاشی از سوی دولت پلیسی برای متفرق کردن تحصن مقابل مسجد  رابعه العدویه است.

وی افزود برخی از افراد تحت تعقیب اکنون در محل تحصن حضور دارند.

هشام بركات دادستان کل جدید مصر

خبرگزاری " الشرق الأوسط " مصر گزارش داد " هشام برکات " امروز درحضور " عدلی منصور " رئیس جمهوری موقت به عنوان دادستان کل جدید مصر سوگند یاد کرد.

بركات جانشین " عبد المجيد محمود " می شود که دیروز به موجب حکم قضایی که برکناری وی از سمتش را باطل کرد ، به پست خود در دادستانی کل بازگشت.

درخواستِ برکناریِ وی به شورای عالی قضایی مصر ارائه شده بود.

55 نفر از طرفداران " محمد مرسي " که ارتش مصر هفته گذشته وی را برکنار کرد ، درجریان تحصن مقابل مقر گارد ریاست جمهوری مصر در شهرک نصر قاهره کشته شدند. آن ها معتقدند که مرسی در این مکان در بازداشت است.

نیروهای ارتش مصر بامداد روز دوشنبه از این مکان به سوی طرفداران مرسی تیراندازی کردند.

ارتش مصر اعلام کرده است که یک گروه مسلح تروریستی قصد داشته است که به مقر گارد ریاست جمهوری حمله کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها