مرسی کجاست و چه می کند؟

حال و هوای این روزهای مرسی

حال و هوای این روزهای مرسی
شنبه 22 تير 1392 - 21:51

محمد مرسي رئيس جمهور بركنار شده مصر در حال حاضر در يكي از اردوگاههاي به ارتش در نزديكي قاهره به سر مي برد، و اين همان محلی است كه وي در روز سي ام ژانويه 2012، طي مراسمي قدرت را از شوراي نظامي تحويل گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ناپیدا بودن مرسي همچنان سوال برانگيز است، اما برخی منابع آگاه فاش كردند كه وي در همان اردوگاهي به سر مي برد كه در سال 2012 قدرت را از ژنرال حسين طنطاوي تحويل گرفت.

** انتقال مرسی با بالگرد
به گفته اين منابع مرسي دو روز قبل از كشتار مقابل گارد رياست جمهوري (كه منتهي به قتل 53 و جراحت 480 نفر از طرفداران مرسي گرديد) توسط يك بالگرد نظامي به اين مقر منتقل شده است و اكنون در بازداشت انفرادی به سر مي برد. برخي از چهره هاي وابسته به دولت مرسي نيز در همان مكان و تعدادي هم در مكان هاي ديگر وابسته به ارتش مصر در بازداشت هستند.

** ناپديد شدن تيم رئیس جمهور
تيم رياست جمهوري مصر نيز همزمان با برکناری محمد مرسي از صحنه ناپديد شدند. اعضاي ناپديده شده تيم عبارتند از: محمد رفاعه الطهطاوي، رئيس ديوان رياست جمهوري، باكينام الشرقاوي، مشاور دفتر رئيس جمهور كه از هيچ يك از آنان اخباري در دست نيست و به گفته منابع مطلع در اماكن وابسته به ارتش در بازداشت به سر مي برند.

** آزمايش الهي!
به گفته منابع آگاه، محمد مرسي هنوز مورد بازجويي قرار نگرفته و آن چنان كه شايسته يك رئيس جمهور برکنارشده است با وی رفتار مي شود و با آن كه دچار حالت افسردگي شده، اما روحيه اش را نباخته و آن چه بر سرش آمده را آزمايش الهي مي داند و "مطمئن است كه خداوند او را ياري كرده و به حكومت بازخواهد گرداند".

** از خانواده مرسي حفاظت نمي شود
خانواده رئيس جمهور بركنار شده مصر هنوز در همان آپارتمان اجاره اي سابق زندگي مي كنند و به گفته خودشان از روز پس از كشتار مقابل گارد رياست جمهوري، امنيت منزلشان تامين نشده است.
اسامه فرزند محمد مرسي در گفتگوي مطبوعاتي گفته که از جاي پدرش اطلاعي ندارد و احتمال مي دهد در يكي از اماكن وابسته به ارتش بازداشت شده باشد و آخرين ديدار با پدرش را به قبل از "كودتاي نظامي" نسبت مي دهد.

** آخرين مطلب مرسی در توئيتر
ظاهرا مرسي اجازه دسترسی به وسايل ارتباطي به خصوص اينترنت را ندارد. آخرين مطلبی كه توسط وي در صفحه شخصي اش در توئيتر ثبت شده، مربوط به دوم جولاي (11 تیر) است كه در آن ازعزم خود بر ادامه رياست جمهوري سخن گفته و نوشته است:"محمد مرسي بر تمسك خود به مشروعيت قانوني تاكيد دارد و هرگونه تلاشي عليه آن را رد مي كند و از نيروهاي مسلح مي خواهد كه از هشدار خود منصرف شوند. ضمنا هيچ طرح ديكته شده اي را از داخل و خارج كشور نخواهم پذيرفت."

** رفتار محترمانه با مرسی
"محمد كامل عمرو" وزيرخارجه مصر مي گويد که محمد مرسي در مكاني امن به سر مي برد و با او به خوبي رفتار مي شود. او در اظهارات خويش افزوده كه از جاي مرسي بي خبر است، ولي مي داند كه با او خوش رفتاري مي شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها