اختلافات بالا گرفت؛

تروريست هاي سوريه به جان هم افتادند

تروريست هاي سوريه به جان هم افتادند
چهارشنبه 26 تير 1392 - 22:56

جبهه النصره و عناصر ارتش آزاد در شهرهاي مختلف حومه ادلب وارد دور تازه اي از درگيري ها شدند که در نتیجه این درگیری ها ده ها نفر از طرفین به هلاکت رسیدند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، آتش بس ميان گروه هاي مسلح در حومه ادلب به پايان رسيده و در اين منطقه منازعات ميان شبه نظاميان ارتش آزاد و گروه هاي مسلح وابسته به القاعده، داستاني متفاوت با ساير شهرهاي سوريه دارد.
به گزارش عربی پرس، درگيري ها در شهرك هاي واقع در حومه ادلب در مجاورت مرزهاي تركيه بعد از حوادث و درگيري هايي كه ميان گروه های مسلح در شهر الدانا و بسياري از دیگر از شهرها و روستاهاي این منطقه صورت گرفت، ابعاد منطقه اي به خود گرفته و درگيري هاي جديدي را در ميان گروه هاي مسلح نويد مي دهد.
حومه ادلب شاهد دور تازه ای از درگيري ها ميان شبه نظاميان ارتش آزاد سوريه و جبهه النصره و گروه هاي تندروي اسلامگرا بود. اين درگيري بعد از آن آغاز شد كه اهالي كفرتخاريم ـ كه معارضانش وابسته به جبهه النصره هستند ـ در پي اختلافات بر سر مسائل مربوط به قاچاق و آدم ربايي، حمله اي را عليه شبه نظاميان ارتش آزاد در سلقين ترتيب دادند.
يك منبع محلي به خبرنگار عربي پرس گفت: درگيري ميان گروه هاي مسلح بعد از اقدام يكي از عناصر جبهه النصره در كفرتخاريم شروع شد كه وي يك كاميون حامل مازوت متعلق به دو سركرده تروريستي از جمله ايمن نعيم جنجون سركرده گردان سيف الله در ارتش آزاد و محمد سنگر معروف به حمور سركرده يكي ديگر از گروههاي تروريستي را كه به سوي تركيه در حال حركت بود، مصادره كرد.
وي افزود: بعد از مصادره كاميون، ايمن جنجون دو تن از اهالي كفرتخاريم را ربود و به مقر خود در سلقين منتقل كرد و واسطه گري هاي اهالي دو شهر براي آزادي ربوده شدگان نتيجه اي در بر نداشت زيرا جنجون اعلام كرد كه تا پيش از دريافت كاميون حامل مازوت آن دو را آزاد نخواهد كرد. در نتيجه فرمانده النصره از فردي به نام ابوالعباس كه از شهر سلقين جدا شده و به كفرتخاريم ملحق شده خواست كه به پايگاه جنجون حمله ور شود.
وي خاطرنشان كرد: ابوالعباس و تعدادي از عناصر النصره به سلقين حمله كردند و ايمن جنجون كه نتوانست از خودش و پايگاهش دفاع كند دست به فرار زد و فضل محمود سنگر نيز از مطالبه كاميون مازوت منصرف شد و اعلام كرد كه ربوده شدگان بعد از فرار جنجون از پايگاه، موفق به فرار شده اند.
گفته مي شود حمله به سلقين باعث شد گروه تروريستي جبهه النصره دادگاه شهر را به دست بگيرد و شخصي به نام ابوالعبد كه اهل منطقه ابوطلحه (از شهرهاي شام) و وابسته به گروه تروريستي و مسلح جنبش آزادگان شام است، به رياست آن بگمارد كه پيش بيني مي شود دعاوي عليه ارتش آزاد در سلقين را وي رسيدگي كند.
همچنين منابع خبري از بروز حوادث بسياري در برهه اخير خبر مي دهند كه براي گروه مسلح و تروريستي ارتش آزاد در ایست و بازرسی های نظامي سلقين رخ داده است و هويت عاملان اين حوادث هنوز ناشناس باقي مانده است، اين درحالي است كه گروه تررويستي لشكر شهداي ادلب نيز متحمل خسارت هاي زيادي شد و تعدادي از اعضايش در گذرگاه العلاني از سوي يك ماشين جيپ با شيشه هاي دودي مورد حمله و اصابت گلوله قرار گرفت كه در اين حادثه 8  تن كشته و تعدادي نيز زخمي شدند.

درگیری های صورت گرفته میان شورشیان ارتش آزاد وتروریست های وابسته به جبهه النصره در حالی ابعاد تازه ای به خود می گیرد که آنچه کشورهای عربی، ترکیه و غرب بنام انقلاب در سوریه شکل دادند، عملاً تمام شده است و این درگیری ها بوی تعفن آن را به مشام می رساند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها