مذاکرات جدید برای تکمیل محاصره فلسطینی ها

مذاکرات جدید برای تکمیل محاصره فلسطینی ها
چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 10:56

العالم - با تشدید انتقادهای بین المللی از ادامه شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین، رژیم صهیونیستی و آمریکا همه تلاشهای خود را برای آغاز دور جدید مذاکرات با تشکیلات خودگردان به کار گرفته اند؛ مذاکراتی که به عقیده فلسطینی ها سرپوشی برای غصب هرچه بیشتر اراضی فلسطینی است.

خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه از قدس اشغالی گزارش داد، رژیم صهیونیستی از تصمیم خود برای احداث 1500 واحد مسکونی دیگر در مناطق مختلف کرانه باختری خبر داده و "موشه یعالون" وزیر جنگ این رژیم هم بر تکمیل هرچه سریعتر 3600 واحد مسکونی در حال ساخت در قدس شرقی تاکید کرده است.

"واصل ابو يوسف" عضو كميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين به شبکه العالم گفت: اعلام این طرح دهن کجی به جامعه بین المللی است. این رژیم تلاش می کند طرف فلسطینی را مجبور کند که بدون توجه به مرزهای سال 1967 وارد مذاکرات شود و هیچ درخواستی را برای توقف شهرک سازی و آزادی بازداشت شدگان و اسرا مطرح نکند.

خبرنگار العالم تأکید کرد: طرح های جدید شهرک سازی در کرانه باختری در ادامه پروژه های قبلی رژیم صهیونیستی است که همواره تحت پوشش مذاکرات این رژیم با طرف فلسطینی صورت گرفته. ولی در سالهای اخیر تل آویو با موج گسترده ای از انتقادها از سوی اروپا و جامعه بین المللی مواجه شده است، به همین دلیل نتانیاهو برای پنهان کردن سیاست های خود نیازمند آن است که از پوشش جدیدی بهره گیرد. بنابراین راهی بهتر از ادامه مذاکرات بیهوده با فلسطینی ها وجود ندارد.

"جمال جمعه"هماهنگ کننده ستاد مردمي مقابله با احداث ديوار نژادپرستانه حائل و شهرك سازي در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: رژیم صهیونیستی از سال 1993 تاکنون با هدف پوشش پروژه شهرك سازي، مذاکرات بیهوده ای را با مقامات فلسطینی انجام داده است. بیم آن می رود که این روند تا سالها ادامه داشته باشد چون آنها برای تکمیل پروژه صهیونیستی خود بیشتر از دو سال زمان نیاز ندارند.

ساخت هزاران واحد صهیونیست نشین جدید در واقع به هدف الحاق شهرک های صهیونیستی به یکدیگر و محاصره کردن مناطق باقیمانده فلسطینی است. 

پربیننده ترین خبرها