فعال سوری: 200 نفر در خان العسل کشته شده اند

دوشنبه 7 مرداد 1392 - 12:44

العالم، دمشق- عضو دفتر اجرایی کمیته هماهنگی ملی مخالفان در سوریه تعداد تلفات جنایت ضد بشری خان العسل را بیش از 200 نفر اعلام کرد.

"صفوان عکاش" روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه العالم گفت: براساس اطلاعات ما، شمار قربانیان این کشتار نفرت انگیز بیش از 200 نفر رسیده است،همچنین برخی از شهروندان قبل از اعدام به شدت شکنجه شدند.

روز جمعه عناصر گروهک موسوم به "انصار الخلافه الاسلامیه" پس از ورود به شهر "خان العسل" در حومه "حلب" شماری از شهروندان سوری را به صورت جمعی با شلیک گلوله از فاصله نزدیک به سر اعدام کردند.

این مخالف سوری افزود: این جنایت تنها یک جنایت جنگی نیست، بلکه کشتار جمعی ضد بشری است. کمیته هماهنگی ملی این جنایت و همه جنایاتی را که در خاک سوریه رخ می دهد، محکوم می کند.

عکاش خاطرنشان کرد: جنایتکارانی که از آنسوی مرزها آمده اند، این جنایات را انجام می دهند. این عملیات جنایتکارانه برای فرهنگ ملت سوریه آشنا نیست و سوری هایی که عضو این نیروهای جنایتکار هستند، با پول و سلاح و مهمات فریب می خورند.

عضو دفتر اجرایی کمیته هماهنگی ملی اظهار داشت: کشورهایی که این جنایتکاران را به سوریه اعزام می کنند در برابر ملت ما و وجدان انسانی مسئول هستند. ما از آنها می خواهیم از این جنایات دست بردارند. ما از سوری ها می خواهیم هوشیار و مراقب باشند، زیرا اگر خونریزی و کشتار متوقف نشود این جنایات سوریه را به سوی پرتگاه خواهد کشاند.

وی با درخواست از سازمان ملل برای ایفای نقشی مؤثر برای پایان دادن به جنگ در سوریه و حمایت این سازمان از طرح ارائه شده در ژنو گفت: باید برای هرگونه تلاش سازمان ملل برای اعمال آتش بس، زمینه سازی کرد زیرا تا زمانی که جنگ و درگیری در سوریه ادامه داشته باشد، سازمان ملل نمی تواند چنین نقشی ایفا کند.

صفوان عکاش خواستار برقراری آتش بس رسمی از سوی همه طرفها با قطعنامه شورای امنیت شد و گفت: آمریکا قصد ندارد در سوریه دخالت نظامی کند یا اینکه نمی تواند این کار را انجام دهد و همچنین نمی خواهد مخالفان را بیشتر مسلح کند. آمریکا با وجود حمایت علنی از کنفرانس ژنو نمی خواهد آن را به پیش ببرد و نمی خواهد جنگ پایان یابد و صلح برقرار شود و راه حل سیاسی تحقق یابد، بلکه می خواهد وضع کنونی سوریه و ویرانی در این کشور ادامه پیدا کند.


19:10-29/07          

پربیننده ترین خبرها