کشته شدن هشت سرباز تونسی در مرز با الجزایر

کشته شدن هشت سرباز تونسی در مرز با الجزایر
سه شنبه 8 مرداد 1392 - 07:25

افراد مسلح روز دوشنبه با حمله به نيروهاي ارتش تونس، هشت سرباز اين كشور را در نزديكي مرز الجزاير به قتل رساندند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اين حمله در منطقه شعانبي در نزديكي مرز الجزاير رخ داده و به نظر ميرسد كه بزرگترين حمله به نيروهاي امنيتي تونس در چند دهه گذشته بوده است.
منطقه كوهستاني شعانبي منطقه اي دورافتاده در غرب تونس و جايي است كه نيروهاي امنيتي اين كشور از ماه دسامبر گذشته در تعقيب تندروهاي اسلامگرا هستند و آن را منطقه بسته نظامی اعلام کردند.
فعالان سیاسی تونسی این حمله خونین را به صورت کامل به سخنان علی العریض نخست وزیر این کشور مربوط می دانند چرا که بلافاصله پس از پایان سخنرانی شامگاه گذشته وی و اعلام این موضوع که دولت وی استعفا نخواهد داد، این حمله صورت گرفته است.
به گفته فعالان سیاسی شهر القصرین، این گشتی ارتش تونس هدف صدها گلوله قرار گرفت و همه افراد حاضر در این گشتی در دم کشته شدند.
تونس پس از به قدرت رسیدن حزب النهضه شاهد رویش جریان‌های تندروی سلفی بود و این جریان‌ها تاکنون هزاران نفر از شهروندان تونسی را برای جنگ راهی سوریه کرده‌اند و تعداد زیادی از آنان نیز در نبردهای مالی حضور داشته‌اند، بازگشت این افراد مسلح به خاک تونس، زمینه مساعدی برای ایجاد ناامنی به وجود آورده است و برخی از کارشناسان نزدیکان راشد الغنوشی را در این مساله متهم می‌دانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها