اتریشی ها پس از 40 سال جولان را ترک کردند

اتریشی ها پس از 40 سال جولان را ترک کردند
چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 17:31

44 سرباز اتریشی عضو نيروهاي سازمان ملل متحد مستقر در جولان، امروز (چهارشنبه) اين منطقه را ترك کرده و به حضور 40 ساله اتريش در آن پايان دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جرالد کلاگ وزير دفاع اتريش در گفت و گو با خبرگزاري كشورش خاطرنشان کرد: در حال حاضر بي طرفي نيروهاي حافظ صلح، مانند سابق قابل اثبات نيست و ضمانتي براي امدادرساني و تامين امنيت سربازان نيز وجود ندارد، لذا در اين شرايط نمي توانيم به  ماموريت خود ادامه دهيم.

اتريش روز ششم ماه ژوئن به دنبال گسترش درگيري ها در سوريه، تصميم خود مبني بر خروج از جمع نيروهاي سازمان ملل متحد در جولان را اعلام كرده بود.

روز دوازدهم همان ماه 67 نفر از 380 سرباز اتريشي حاضر در جولان آن منطقه را ترك كردند و كلاگ اعلام كرد که عقب نشيني كامل بين دو تا چهار هفته زمان خواهد برد. اما روز سيزدهم ژوئن سازمان ملل به طور رسمي از دولت وين خواست كه عقب نشيني را تا روز 31 جولاي به تاخير بيندازد و تجهيزات نظامي خود را منتقل نكند.

گفتني است اتريش از زمان استقرار نيروهاي سازمان ملل متحد در جولان در این ماموریت شركت داشت و در مجموع 29 هزار نظامي در آن خدمت كردند و 27 سرباز نيز طي اين ماموريت كشته شدند.

بلندي هاي استراتژيك جولان كه بر شهر دمشق پايتخت سوريه مشرف است در جريان جنگ ۱۹۶۷ به اشغال رژيم صهيونيستي در آمد و برخلاف قطعنامه هاي سازمان ملل، اين رژيم رسما اين بلندي ها را بخشي از خاك خود مي داند.

از زمان جنگ ۱۹۷۳، سازمان ملل در چارچوب توافق آتش بس ميان رژيم صهيونيستي و سوريه نيروهاي صلح باني در آن منطقه مستقر كرده است.

منطقه جولان كه در سه دهه گذشته آرام بوده، به دنبال گسیل گروه های تروریستی به سوریه و جنگ داخلی در این کشور، شاهد عمليات گروه هاي مسلح مخالف دمشق و حمله به صلح بانان سازمان ملل بوده است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها