آمادگی فلسطینیان مقیم لبنان برای راهپیمایی روز قدس

آمادگی فلسطینیان مقیم لبنان برای راهپیمایی روز قدس
پنج‌شنبه 10 مرداد 1392 - 23:10

العالم، لبنان - ساکنان اردوگاه های فلسطینی در لبنان، تظاهرات روز جهانی قدس را فرصتی برای اتحاد و رهایی از آوارگی می دانند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از بیروت، آوارگان فلسطینی مقیم اردوگاه های لبنان این روزها درباره قدس سخن می گویند، اولین قبله گاه مسلمانان که امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران مسلمانان جهان را به برگزاری تظاهرات روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای توجه بیشتر به آن فراخواند.

نکته اشتراک سخنان آوارگان فلسطینی این است که باید مسلمانان وحدت و انسجام خود را حفظ کنند و به اختلافات پایان دهند و برای آزادسازی قدس از چنگال رژیم صهیونیستی بیش از پیش تلاش کنند.

"ابو وسام" نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیروت پایتخت لبنان در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همه مسلمانان، اعراب و آزادیخواهان جهان نه تنها باید تظاهراتی برای حمایت از قدس برگزار کنند، بلکه باید به سوی فلسطین اشغالی حرکت کنند تا قدس را از لوث وجود رژیم اشغالگر صهیونیستی پاک کنند.

ابو وسام افزود: ما باید از ایران انقلابی به علت اعلام روز جهانی قدس تشکر و قدردانی کنیم، روزی که همه ملل اسلامی از 32 سال پیش تاکنون به آن احترام می گذارند و تظاهرات خاص این روز را برای اعلام حمایت از قدس برگزار می کنند.

یک آواره فلسطینی در مصاحبه با خبرنگارشبکه العالم گفت: به خواست خدا همه ملل مسلمان با یکدیگر متحد خواهیم شد و قدس را آزاد خواهیم کرد. اما اگر به اختلافات خود پایان ندهیم، قدس آزاد نخواهد شد.

آوارگان فلسطینی مقیم اردوگاه برج "البراجنه" بر لزوم آزادسازی قدس تأکید می کنند و با اشاره به تحولات منطقه هشدار می دهند که دشمنان برای محو قدس از یاد و خاطره مسلمانان و مشغول کردن آنها به مسائل حاشیه ای همچنان تلاش می کنند.

یکی دیگر از آوارگان فلسطینی به العالم گفت: فلسطینی ها از یهودی سازی و تخریب قدس نگران هستند و امیدوارند که قدس با اتحاد گروه های فلسطینی و مسلمانان جهان ازچنگال رژیم صهیونیستی رها شود و ما بتوانیم بار دیگر در مسجد الاقصی نماز بخوانیم.

یکی دیگر از ساکنان اردوگاه برج البراجنه گفت: خدا را شکر که مسلمانان جهان از جمله ایران، سوریه و لبنان همچنان قدس را در جان وقلب خود جای داده اند و آن را فراموش نکرده اند. تنها روش آزادسازی قدس مقاومت و مبارزه است و هیچ روش دیگری کارساز نیست و عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی بی فایده خواهد بود.

1-12:1 

پربیننده ترین خبرها