جنگ در سوريه؛ توطئه غرب براي انحراف افكار عمومي

جنگ در سوريه؛ توطئه غرب براي انحراف افكار عمومي
جمعه 11 مرداد 1392 - 12:23

العالم، دمشق - یک کارشناس سیاسی سوری، حوادث و ناآرامی های این کشور را توطئه غرب با هدف منحرف کردن افکار عمومی از قضیه فلسطین و منحصرکردن آن به اختلافات مرزی دانست.

"ملاذ مقداد" در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه برای اعلام اطمینان خود به ارتش و نوید دادن پیروزی قریب الوقوع بر دشمنان و تروریست ها، از مواضع ارتش در منطقه داریا استان ریف دمشق بازدید کرد.

وی افزود: کشورهائی مانند آمریکا شرط کناره گیری بشار اسد از قدرت را برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 پیشنهاد کرده بودند؛ اما این شرط دیگر مطرح نیست و تأکید آمریکا بر اینکه راه حل واقعی بحران سوریه فقط با مذاکره امکان پذیر است، بیانگر موفقیت نظام بشار اسد در میدان درگیری نظامی است. 

تحلیلگر سیاسی سوری گفت: نظام سوریه مطمئن است که مردم مدافع کشورشان هستند و در برابر توطئه خارجی و گروه های مسلح وابسته به آمریکا، کشورهای حاشیه خلیج فارس و ترکیه ایستاده اند.

این کارشناس سوری افزود: دشمنان تلاش می کنند که قضیه فلسطین را که قضیه درگیری جهان اسلام با رژیم صهیونیستی است، به اختلاف بر سر مرزها و مبادله اراضی محدود کنند و یکی از اهداف توطئه ضد سوریه نیز منحرف کردن افکار عمومی از قضیه فلسطین است.

مقداد گفت: تلاش برای درگیر کردن اعراب و مسلمانان با یکدیگر و ایجاد اختلافات مذهبی و قومیتی بین آنها نیز با هدف منحرف کردن افکار عمومی از قضیه فلسطین صورت می گیرد.   

وی افزود: مردم سوریه از ارتش در مبارزه با گروه های مسلح تروریست حمایت می کنند و هرگز با تجزیه کشور خود موافقت نخواهند کرد.

مقداد با اشاره به فتواهای وهابی جهاد در سوریه، گفت: جهاد فقط در فلسطین واجب است و کسی که می خواهد جهاد کند، باید بداند که همه مسلمانان یک دشمن مشترک دارند و این دشمن مشترک همان رژیم غاصب صهیونیستی است که اراضی کشورهای عربی را اشغال کرده است. 

8/2
 

پربیننده ترین خبرها