برای تعیین مرزهای دولت فلسطین و اسرائیل:

تیم امنیتی آمریکا در فلسطین اشغالی فعال شده است

تیم امنیتی آمریکا در فلسطین اشغالی فعال شده است
جمعه 11 مرداد 1392 - 18:52

العالم - روزنامه عبری زبان" معاریو" امروز جمعه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: در صورت توافق حکومت خودگردان فلسطین و اسراییل، یک تیم امنیتی آمریکایی هماهنگی لازم را برای اتخاذ تدابیر امنیتی بعد از خروج نظامیان اسراییل از مناطقی از کرانه غربی انجام خواهد داد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، "جان کری" وزیر خارجه آمریکا دو ماه پیش ژنرال "جان آلن" را به عنوان واسطه بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها در امور امنیتی مذاکرات دو طرف که از دو روز پیش شروع شده است، تعیین کرده بود.

جان آلن در صدر کمیته امنیتی متشکل از 20 کارشناس آمریکایی قرار دارد که در اسرائیل (سرزمین های اشغالی)، آمریکا و اردن مستقر هستند.
به گفته مقامات آمریکایی اعضای این کمیته امنیتی کار خود را با همتایان اسرائیلی خود برای تعیین ساز وکار تدابیر امنیتی بعد از اعلام احتمالی عقب نشینی رژیم صهیونیستی از اراضی کرانه غربی، آغاز کرده اند.
به نوشته روزنامه معاریو، جان آلن بارها با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کرده است.
این روزنامه به نقل از منابع خود با بیان این موضوع که به علت اهمیت فوق العاده توصیه های این کمیته امنیتی، همه طرف ها با تمام توان برای محرمانه نگه داشتن جزئیات فعالیت این کمیته تلاش می کنند، نوشت: تماس های آلن با طرف اسرائیلی در واقع با کمیته امنیتی متشکل از نمایندگان بخش برنامه ریزی ارتش اسراییل و دستگاه امنیتی شاباک خواهد بود.
معاریو به نقل از مقامات آگاه می افزاید: آلن مسئله ترسیم مرزها را بررسی نخواهد کرد بلکه به بررسی جایگزین برای وضعیت و شرایطی می پردازد که نظامیان اسراییلی در سایه آن در خاک فلسطین به میل خود تردد می کنند زیرا با تشکیل دولت مستقل فلسطینی دیگر این نظامیان نمی توانند وارد اراضی فلسطین شوند.
این کمیته همچنین معنای عملی واژه دولت فلسطینی بدون سلاح را با طرف اسرائیلی به صورت دقیق بررسی می کند و در این چارچوب تاکنون حجم نیروهای امنیتی فلسطینی، ساختار آن و نیز حجم تسلیحات و حمایت هوایی از فرودگاه بن گوریون در صورت عقب نشینی اسرائیل از کرانه غربی بررسی شده است.
به نوشته این روزنامه صهیونیستی، این کمیته مساله باقی ماندن نظامیان اسرائیلی در طول رود اردن بر اساس درخواست رژیم صهیونیستی و نیز تاثیر احتمالی دولت فلسطینی را بر اردن و روابط دیپلماتیک این کشور با اسرائیل بررسی کرده است.
ارتش رژیم صهیونیستی هم اکنون به علت اعتماد به ارتش اردن که در طول رود اردن مستقر است، چندان تلاشی برای تامین امنیت این منطقه انجام نمی دهد اما این سوال مطرح است که با استقرار نیروهای فلسطینی در این مکان وضعیت امنیتی آن چگونه خواهد بود؟

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها