تلاش استکبار برای حذف نام فلسطین از جهان اسلام

تلاش استکبار برای حذف نام فلسطین از جهان اسلام
جمعه 11 مرداد 1392 - 15:12

العالم، تهران - مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به تلاش جدی استکبار جهانی برای حذف نام فلسطین از جهان اسلام، گفت: روز جهانی قدس ملت ها را بار دیگر متوجه مسئله اصلی جهان اسلام کرد.

" حسین شیخ الاسلام " به شبکه خبری العالم، گفت: تاثیر روز جهانی قدس به گونه ای بوده است که امروز وقتی از نابودی اسرائیل سخن به میان می آوریم،همه با دیدی مثبت به این امر می نگرند و آن را ممکن می دانند.

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: استکبار جهانی همواره برای حذف نام فلسطین از جهان اسلام و محو تمام آثار و نماد های این سرزمین مقدس تلاش کرده است تا جهان اسلام آن را فراموش کند، اما امام خمینی (ره) به جهان ثابت کرد که فلسطین همچنان در قلب مسلمانان زنده است.

دبیر کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، گفت: رژیم صهیونیستی زمانی که احساس کرد باید از نیل تا فرات امتداد داشته باشد، اراضی فراوانی از کشورهای همجوار غصب کرد. اما پس از آن که روز جهانی قدس، مسئله فلسطین را به مسئله ای مردمی تبدیل و آن را از حکومت ها دور کرد و حزب الله، حماس و جهاد اسلامی تشکیل شد و مردم وارد عرصه مبارزه با استکبار جهانی شدند، این رژیم نیز از توسعه طلبی های خود عقب نشینی کرده است.

حسین شیخ الاسلام اظهارکرد: رژیم صهیونیستی وقتی با این حقایق مواجه شد، بسیاری از اراضی غصب شده را باز گرداند. بی شک جهاد جنبش های مقاومت در سال های 2006 و 2008  علیه رژیم صهیونیستی در واقع نتیجه روز جهانی قدس و تبدیل مسئله فلسطین به مسئله محوری جهان اسلام با فرمان امام خمینی (ره) است.

وی افزود: در نتیجه روز جهانی قدس، ملت ها از دولت هایشان برای حمایت از مسئله فلسطین پیشی گرفتند و امروز می بینیم که مسئله فلسطین از هر زمان دیگری زنده تر است.

2-10:26   
 

 

پربیننده ترین خبرها