نظر مصری ها درباره سفیر جدید امریکا در قاهره

نظر مصری ها درباره سفیر جدید امریکا در قاهره
يکشنبه 13 مرداد 1392 - 13:22

معرفی "رابرت فورد" به عنوان سفیر جدید امریکا در قاهره با مخالفت فراوان شخصیت های سیاسی مصر و فعالان پایگاههای اجتماعی مواجه شده است. این فعالان، فورد را شخصیتی جنگ افروز، عامل دستگاه اطلاعاتی امریکا در مصر و یکی از عوامل تخریب عراق و سوریه می دانند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "محمد عطیه" عضو ائتلاف نیروهای انقلابی گفت: رابرت فورد، عامل دستگاه اطلاعاتی آمریکا و شخصیتی جنگ افروز است و در سرنگونی دولت مصدق در ایران دست داشته است. همچنین وی عامل اصلی آمریکا در جنگ داخلی لبنان در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد میلادی بوده است.
فراخوان "مخالفت با کمک های اقتصادی امریکا" نیز در بیانیه ای با اعلام مخالفت با تعیین رابرت فورد (سفیر سابق امریکا در سوریه) به عنوان سفیر آن کشور در قاهره اعلام کرد: ما با جایگزین کردن سفیر تروریست کنونی با سفیری که در فتنه انگیزی در کشورهای عربی مشارکت داشته مخالفیم.
جنبش "جوانان چپ گرا" در اسکندریه نیز با بیان مخالفت خود با تعیین "رابرت فورد" به عنوان سفیر آمریکا در قاهره به جای "آن پاترسون" اعلام کرد؛ فورد سفیر امریکا در الجزایر، سپس عراق و سپس سوریه بوده است، و در این مدت از گروههای افراطی از جمله جبهه النصره در سوریه کنونی حمایت می کند. وی امروزه نیز درصدد تقسیم مصر و کشاندن این کشور به سوی خشونت و جنگ داخلی علیه ارتش مصر است.
"جبهه آزاد برای تغییر مسالمت آمیز" در مصر نیز از "عدلی منصور" رئیس جمهور موقت این کشور خواست از دریافت استوارنامه رابرت فورد به عنوان سفیر امریکا خودداری کند. زیرا وی به جنگ افروزی در عراق، سوریه و الجزایر شهرت دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها