حکم آزادی مجرم کودک آزار در مغرب لغو شد

حکم آزادی مجرم کودک آزار در مغرب لغو شد
دوشنبه 14 مرداد 1392 - 10:03

العالم - پادشاه مغرب سرانجام به دلیل جنجال ایجاد شده درپی صدور حکم عفو برای یک مجرم کودک آزار اسپانیایی، مجبور شد فرمان خود را در خصوص این زندانی جنایتکار لغو کند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در پی سفر "خوان کارلوس" پادشاه اسپانیا به مغرب و درخواست وی برای عفو 48 زندانی اسپانیایی در مغرب، "محمد ششم" دستورآزادی آنها را صادر کرد. اما این عفو باعث رسوایی بزرگی شد. زیرا " دانیل وینو گالفان " که به اتهام آزارجنسی 11 کودک مغربی به 30 سال زندان محکوم شده بود، در میان آزاد شده ها قرار داشت. وی تنها یک سال از دوره محکومیت خود را گذرانده بود.

اقدام پادشاه باعث خشم و اعتراض شدید مردم مغرب شد. تظاهرات در رباط و درگیری با نیروهای امنیتی دهها نفر زخمی برجای گذاشت. مردم همچنین در مقابل پارلمان مغرب تجمع کردند و قرار است روزهای سه شنبه و چهارشنبه در دار البیضاء و رباط تظاهرات کنند.

اما دیوان پادشاهی مغرب در پی این اعتراضات حکم آزادی متجاوز را لغو و اعلام کرد که پادشاه از جرایم وی مطلع نبوده است. دیوان پادشاهی مغرب تاکید کرد لغو حکم عفو این جنایتکار به دلیل نا آرامی ها، مشکلات ناشی از عفو نامبرده، اهمیت جنایات وی و احترام به حقوق قربانیان صورت گرفت.

دستگاه قضایی مغرب دانیل گالفان وینو را در سال 2011 به اتهام آزار جنسی 11 کودک مغربی به 30 سال زندان محکوم کرد. از سوی دیگر پادشاه مغرب به وزیر دادگستری این کشور دستور داده است تا درباره " تدابیری که باید در پی لغو عفو اتخاذ شود " رایزنی کند.این در حالی است که این جنایتکار فورا پس از آزادی، مغرب را ترک کرده است.

بنا بر اعلام کاخ پادشاهی مغرب، ملک محمد ششم با اظهار تأسف از آزادی این زندانی گفته است که از اهمیت جرایم اخلاقی وی بی اطلاع بوده است. وی به دنبال اطلاع از جزئیات پرونده نامبرده، دستور داد درباره افرادی که باعث آزادی او شده اند تحقیقات کاملی انجام شود

پربیننده ترین خبرها