اعتراض مردمی به سرکوب اعتراضات توسط پلیس مراکش

اعتراض مردمی به سرکوب اعتراضات توسط پلیس مراکش
جمعه 18 مرداد 1392 - 19:48

یک وکیل مدافع در مغرب اعلام کرد: حدود 20 مرکز حقوقی غیردولتی روز پنجشنبه شکوائیه ای را علیه "امحند العنصر" وزیر کشور و پلیس مغرب تنظیم کردند و در این شکوائیه خواستار شناسائی عاملان برخورد خشونت آمیز با تظاهرکنندگان روز جمعه گذشته در رباط شدند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پلیس رباط روز جمعه گذشته تظاهرکنندگان معترض به عفو یک تبعه اسپانیائی را که به 11 کودک مغربی تجاوز کرده بود، سرکوب کرد، محمد ششم پادشاه مغرب دستور عفو این تبعه اسپانیائی را صادر کرده بود.
عبدالرحمن بن عمر وکیل مدافع مغربی گفت: شکوائیه ای روز پنجشنبه علیه وزیر کشور و مسئولان ارشد پلیس به دستگاه قضائی ارائه شد که امیدواریم با ارائه این شکوائیه عاملان برخورد خشونت آمیز با تظاهرکنندگان شناسائی و محاکمه شوند .   
این در حالی است که وزارت کشور مغرب اعلام می کند که تحقیقات درباره برخورد پلیس با تظاهرکنندگان رباط آغاز شده است
پلیس رباط روز جمعه هفته گذشته (2 اوت) برای متفرق کردن تظاهرکنندگانی که مقابل پارلمان تجمع کرده و به عفو تبعه اسپانیائی معترض بودند، متوسل به قوه قهریه شد که ده ها تظاهرکننده در برخورد خشونت آمیز پلیس زخمی شدند.
نیروهای پلیس همچنین به خبرنگاران و تصویربرداران حمله و آنها را مجروح و وسایل شان را مصادره کردند.
صدها مغربی نیز روز چهارشنبه این هفته در رباط در اعتراض به آزادی تبعه اسپانیائی تظاهرات کردند.
این تبعه اسپانیائی به نام دانیل گالوان سال 2011 به 30 سال حبس محکوم شده بود که فقط یک سال از دوره محکومیت خود را گذراند با صدور فرمان عفو پادشاه مغرب آزاد شد .
گالوان یکی از 48 تبعه اسپانیائی است که پادشاه مغرب برای حفظ روابط حسنه اش با اسپانیا دستور عفو آنان را صادر کرد.
دفتر پادشاهی مغرب روز شنبه این هفته اعلام کرد که پادشاه هنگام صادر کردن فرمان عفو گالوان از جرایم شنیع وی مطلع نبود. عفو این اسپانیایی مردم مراکش را از پادشاه و حکومت این کشور به شدت عصبانی کرده است و آنها بر این باورند که حکومت محمد ششم در برابر قدرت های خارجی از خود هیچ اراده ای ندارد و به هر درخواست همتای اسپانیایی خود پاسخ مثبت می دهد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها