درخواست خطیب مسجدالاقصی از کشورهای جهان اسلام

درخواست خطیب مسجدالاقصی از کشورهای جهان اسلام
شنبه 19 مرداد 1392 - 21:24

رام الله، العالم - امام جماعت مسجدالاقصی خواستار پشتیبانی از مقاومت اهالی قدس به منظور خنثی سازی روند شتابان یهودی سازی این شهر شد.

شیخ "عکرمه صبری" در گفتگو با شبکه خبری العالم تاکید کرد: قدس فراموش شده و مورد بی توجهی قرار گرفته و "یهودی سازی" از سال 1967 ادامه دارد، ما از جهان عربی و اسلامی حمایت از شهر و نجات آن از اشغال صهیونیستی را خواسته ایم.

وی افزود: تنها راه حل این بحران، حمایت از نهادهای بهداشتی، آموزشی، اسکان و جوانان به منظور مقاومت هر چه بیشتر اهالی قدس و تلاش کشورهای عربی و اسلامی برای پایان دادن به اشغالگری صهیونیستها است.       

عکرمه صبری تصریح کرد: اشغالگران تاکنون امتیازی به فلسطینیان نداده اند و گفت وگوهای دو دهه گذشته تنها باعث تسریع در یهودی سازی و افزایش شهرک سازی شده است. گفت وگوهای کنونی از نظر زمان، چنددستگی فلسطینی ها و ضعف اعراب - به ویژه با توجه به رویدادهای مصر و سوریه- به نفع فلسطینیان نیست.

"حسن خاطر" رییس مرکز بین المللی قدس نیز گفت: مطرح شدن شعار گفت وگو توسط رژیم صهیونیستی همزمان با اعلام طرحهای جدید شهرک سازی نشانه آن است که گفت وگو، توجیهی برای ادامه روند یهودی سازی است.

وی یادآور شد: اخبار منتشره در رسانه های گروهی پیرامون موفقیت گفت وگوی دو طرف، مغایر با واقعیت موجود در زمینه شهرک سازی و یهودی سازی است، چون اشغالگران می خواهند باقیمانده حقوق فلسطینیان را نیز مصادره کنند.


Fz-10-18:50 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها