سرنوشت "دولت نجات ملی" تونس امروز رقم می خورد

سرنوشت
سه شنبه 22 مرداد 1392 - 11:44

"جبهه نجات ملی" تونس امروز (سه شنبه) پس از راهپیمایی روز زن در پایتخت این کشور طرح پیشنهادی خود را برای تشکیل "دولت نجات ملی" ارائه می کند..

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عایده القلیبی"، مسئول تبلیغات جبهه نجات ملی تونس، گفت: این جبهه در تجمع مردمی میدان باردو – محل تحصن مخالفان در مقابل دفتر شورای موسسان تدوین قانون اساسی - دولت نجات ملی و نقش آن را در مرحله آتی اعلام خواهد کرد.
گفته می شود در این تجمع همچنین شخصیت پیشنهادی مخالفان برای اداره دولت نجات مطرح خواهد شد.
نام خانم وداد بوشماری، رئیس سازمان "الاعراف" (اتحادیه صنعت، تجارت و صنایع سنتی تونس) و مصطفی کمال النابلی، مدیر سابق بانک مرکزی، برای اداره دولت نجات مطرح شده است اما هیچ یک از آن دو این موضوع را تایید نکرده است.
عبد الکریم الزبیدی، وزیر مستعفی دفاع و رشید عمار، رئیس مستعفی ستاد ارتش نیز از کسانی هستند که نامشان برای اداره دولت نجات پیشنهاد شده است.
مخالفان تونسی که تحت لوای "جبهه نجات ملی" گرد هم جمع شده‌اند، پیش از این اعلام کرده بودند که به زودی دولت نجات ملی تشکیل می‌دهند.
این جبهه که در راس آن نمایندگان مستعفی پارلمان تونس قرار دارند، تصریح کرد که به منظور خروج تونس از بحران سیاسی کنونی، ساختار دولت جایگزین که متشکل از افراد مستقل است را اعلام می‌کند.
در پی ترور محمد البراهمی، از رهبران مخالفان در تونس بحران سیاسی در این کشور پدیده آمده است.
احزاب لائیک دولت را مسئول ترور مخالفان می داند و خواستار انحلال مجلس ملی موسسان و دولت هستند.
حزب اسلام گرای النهضه رهبری ائتلاف حاکم بر این کشور را برعهده دارد، پیش از این اعلام کرده بود که این جنبش آماده گفت‌وگو بر سر تشکیل دولت وحدت ملی و یا دولت نجات ملی است .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها