ژنرال ارشد آمریکایی تصریح کرد:

بی اعتمادی آمریکا به مخالفان سوری

بی اعتمادی آمریکا به مخالفان سوری
پنج‌شنبه 31 مرداد 1392 - 11:28

العالم - رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ضمن تاکید بر مخالفت با مداخله نظامی در سوریه، تصریح کرد که دولت اوباما به مخالفان سوری هیچ اعتمادی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نامه ای به الیوت انگل یکی از نمایندگان دموکرات کنگره این کشور نوشت: دولت باراک اوباما حتی با مداخله محدود نظامی در سوریه نیز مخالف و معتقد است اگر کنترل سوریه به‌ دست شورشیان بیفتد، آنها از منافع آمریکا حمایت نخواهند کرد.

وی در این نامه راهکار پیروزی مخالفان مسلح بر بشار اسد را پراکنده تر شدن مخالفان و افزایش گروه های مسلح تندرو دانست و گفت: ما باید گروهی را انتخاب ‌کنیم که در صورت تغییر توازن قوا آماده حمایت از منافع خود و منافع ما باشد، اما چنین جناحی در میان مخالفان یافت نمی‌شود.

در ادامه این نامه آمده است: ارتش آمریکا می تواند نیروی هوایی بشار اسد را زمینگیر کند و توازن قوا را به سود مخالفان تغییر دهد، اما چنین رویکردی ایالات متحده را به جنگ دیگری در جهان عرب می‌کشاند و هیچ راهبردی برای صلح در سوریه که گرفتار جنگ های قومی و قبیله ای است به وجود نخواهد آمد.

به گفته دمپسی مداخله نظامی آمریکا نمی‌تواند مسائل تاریخی، قومی، مذهبی و قبیله‌ای سوریه را حل و فصل کند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، می گوید:اختلافات در سوریه بسیارعمیق و ریشه ای است و از این رو درگیری بلند مدتی میان گروه های مختلف وجود داشته است و این درگیری ها پس از دوران بشار اسد رئیس جمهور سوریه هم ادامه خواهد داشت.

ژنرال دمپسی که هفته گذشته از سفر به سرزمین های اشغالی و اردن بازگشته است، بر تضعیف شرکای آمریکا در منطقه در پی حمله به سوریه تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها